Gå til innhold

Ønsker om et forbedret pollsystem.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ønsker om et forbedret avstemmingssystem, følgende ting vil jeg ha inn:

1.0: Mulighet for å ha flere spørsmål i en tråd.

(Dette finnes i IPB 2.1)

1.1: Mulighet for å bestemme om spørsmål er avhengige av hverandre. Hvis det for eksempel er to spørsmål og en bruker for eksempel kun velger å svare på det ene vil han ikke bli gitt lov til å stemme før han har valgt et alternativ på det andre og. Dette vil være en valgfri mulighet og noe pollskaper eller moderatorer kan slå av og på.

2.0: Mulighet for pollskaper og moderatorer å bestemme rekkefølgen for opplisting av resultater. Dette kan endres etter at avstemming er laget.

Egendefinert (slik som rekkefølgen er når man skriver inn alternativene og slik den er når man ikke har avgitt stemme)

Alfabetisk

Flest stemmer og nedover.

3.0: Pollskaper eller moderator kan gjøre det mulig for brukere å få flere stemmepoeng. Man kan da velge for eksempel 3 alternativ i en avstemming. Dette vil da også være valgfritt om pollskaper eller moderator vil ha på for den tråden. Man skriver inn i en rute når man redigerer pollen hvor mange alternativer man kan huke av. (Hvis man har tatt 2/3 og man stemmer er alle tre mulighetene brukt opp, du kan ikke spare opp til senere(?))

3.1: Velge om det skal være pliktig eller ikke å bruke alle de stemmemulighetene man har. Om dette blir slått på må man bruke alle x antall mulighetene (i dette tilfellet 3) hvis man ikke gjør det får man ikke stemt. Om det er slått av kan man bruke 1, 2 eller 3 som man ønsker.

Bare noen forslag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dagens system fungerer helt greit så ser ingen vits i å utvide med enda flere funksjonaliteter der. Med mindre det vil dukke opp i nyere versjoner av forumet vil vi ikke gjøre noe med det. Vi har ingen fastsatte planer i dag om oppgradering men regner med at vi nok vil få oppgradert forumet i løpet av 2007.

(Ser heller ikke ut som så mange andre brukere kunne tenkt seg ekstra finesser der, og/eller ser nytteverdien)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Det er veldig flott om det blir en oppgradering av forumet i 2007, selv om jeg riktignok har mine tvil til at det vil bli gjort.

Selv om ingen sier seg enig i tråden kan det godt å være at det finnes de som er enige og ville flittig benyttet seg av mulighetene og dessuten er det ingen som har hatt noe å si mot forslaget heller. Spørsmålet blir jo da om dere er villige til å bruke tid til å få inn slik funksjonalitet, noe jeg ikke tror utifra ditt svar, men angående svaret: hvorfor ikke forbedre noe som fungerer bra?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...