djevel666 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har ei side som eg ska ha ett kontakt sjema. men får de ikke til å fungere. Någen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har ei side som eg ska ha ett kontakt sjema. men får de ikke til å fungere. Någen som kan hjelpe? 7467758[/snapback] Mulig det, men ikke uten å vite hva problemet er. Lenke til kommentar
djevel666 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 koss kan eg ste dette inn i ein html side: <h2>Informasjon</h2> <h3>Kontakt meg</h3> <? if ($_POST) { if($_POST['navn']=="" || $_POST['etternavn']=="" || $_POST['epost']=="" || $_POST['melding']=="") { ?> <p class="red">Obs! Du har ikke fyllt ut alle feltene!</p> <div class="navcontainer"> <ul class="navlist"> <li><a href="javascript: history.go(-1)">Gå tilbake</a></li> </ul> </div> <? } else { $navn = $_POST['navn']." ".$_POST['etternavn']; $epost = $_POST['epost']; $melding = $_POST['melding']; // Compose simple text message: $message = "Fra: $navn\n\nMeldingen:\n$melding"; // Send message mail("[email protected]", "Kontakt fra web", $message, "From: $epost\r\n" . "Reply-To: $epost\r\n" . "X-Mailer: PHP/"); // Thank the generous user echo "<p>Takk for at du tok kontakt.</p>"; } } else { ?> <form method="post" action=""> <table> <tr> <td>Fornavn:</td> <td><input type="text" name="navn" style="width:153" size="20" /></td> </tr> <tr> <td>Etternavn:</td> <td><input type="text" name="etternavn" style="width:153" size="20" /> </td> </tr> <tr> <td>E-post: </td> <td><input type="text" name="epost" style="width:153" size="20" /></td> </tr> <tr> <td>Melding:</td> <td><textarea cols="40" rows="5" name="melding"></textarea></td> </tr> <tr> <td> </td> <td><input type="submit" value="Send" name="submit" /></td> </tr> </table> </form> <?}?> Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 bare lim det inn i .html siden. Så gir du nytt navn til filen. etellerannet.php skal den hete etter på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 hvis du kjører egen server kan du endre litt på php-load-config'en til at php parser(?) html-filer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) høh? jeg fikk "Diskusjon har problemer" når jeg prøvde å poste en lang post her.. hmm =/ Kommuniskasjon går via forumtrådene, ikke via PM. Den koden du har der, bare kopierer du (ctrl+c eller høyreklikk --> kopier) så går du inn i dokument.html så finner du hvor du vil ha koden din. for eksempel rett under <body> taggen <html> <body> Her limer du inn koden med (ctrl + v eller høyreklikk --> lim inn) </body> </html> da har du et html dokument (dokument.html) med PHP kode i. Dette går ikke an (med mindre du bruker htaccess, men det går jeg ikke inn på nå). Da må du gi et nytt navn til filen. Og etternavnet til filen MÅ være .php Da gir du nytt navn til filen --> dokument.php Så bare laster du det opp på serveren din. (Som må ha PHP støtte) Endret 10. desember 2006 av Stale2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå