Gå til innhold

Noen som har denne skjermen (SONY 42" Plasma WEGA™ Flat Pane

Lars73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angst.... Men hvert 30. sekund. Er ikke det litt ofte??

Skjermen er forresten en del av et pc tilbud som ikke kunne takkes nei til... Prisen er veldig hyggelig.. :smile:

Tror forresten at pc bildet på skjermen skal bli bra når man kjører det gjennom DVD'n. Hvis ikke, så blir det innkjøp av adapter og nytt skjermkort (tror ikke mitt ATI VIVO 64 mb støtter HD component).

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du skjermen, og hvor mye måtte du betale?

Hva slags pc-tilbud er dette? Noe jeg kan gå inn å se på? Denne skjermen er jo dyr i utgangspunktet...

Jeg ble svært misunnelig, men det spørs vel hvor poppulært det er hjemme og brenne av mangefoldige tusen på en skjerm.

[ Denne Melding var redigert av: masterp på 2002-11-20 12:27 ]

Lenke til kommentar

Dere må kjøpe Loewe 42" Plasma det er sinsykt det er den beste plasma skjermen eg har sett i mitt liv drit bra bilde på Pioneer DVD 717. Det er som mo du er der

Må sese eller oppleves dra til KKobbeltvedt i Bergen Bjørnsonsgate 40 da kan du ivertfall se eller prøve den

NB: SYKT bra ! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 09:37, skrev LemonDog:

Ja, men bare på NTSC. Progressiv scan er ikke lov på PAL enda. Noen dvd-produsenter påstår at de har progressiv scan på PAL, men de jukser og konverterer PAL-signalet til NTSC før det forlater spilleren.

I utgangspunktet riktig, men ikke helt. Det finnes iallefall fire spillere som jeg vet om som har ekte PAL - 576p - ut. To av dem er kinesiske, selvsagt. Den ene ser faktisk vanvittig rå ut:

https://www2.setssl.com/~hivizone/dvdplayer...1050p/1050p.htm

På samme side selges en Phillips-spiller med PAL-progressiv.

H/K-spilleren har nettopp fått ny firmware som kan gjøre den til fullverdig xxxp-spiller (men jeg vet ikke om jeg stoler 100% på dette).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 22:37, skrev N_R:

Med native mente jeg at det er 852x480 pixels - på samme måte som det (som oftest) er nøyaktig 1024x768 pixler på en 15" LCD skjerm. Når man får andre oppløsninger må skjermen jevne de ut, så ting som tekst osv kan bli litt utydelig når du kjører 1024x768 eller 1280x1024 for eksempel.

Det kan alle som har bærbar skrive under på. Sitter her med en Dell Inspiron 8200 med den dyre 15", og alt under 1600x1200 ser søppel ut (i windows). Ikke at jeg klager, men det er litt upraktisk...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 08:55, skrev hårek:

Hva er HTPC? Finner det ikke på Acronym Finder.

Edit: Fant det: Home Theater Personal Computer.

Her er det ikke mulig å begrense bruken av progressiv output, derfor er HTPC optimalt.

Quote:

Det finnes vel DVD med progressiv? Har såkalt component utgang.

Komponentutgang eller Y/RY/BY (kjært barn osv) medfører ikke nødvendigvis progressivt utsignal. Men det er standardgrensesnittet for komponent på dvdspillere, ja.

(NB: Komponent er ikke identisk lik RGB)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 10:08, skrev Lars73:

Angst.... Men hvert 30. sekund. Er ikke det litt ofte??

Njo men sett på skjermsparer på 1-5min da.

Uansett anbefaler jeg at du bruker XP (slipper ikoner) tar auto-hide på start meny og har svart bakgrunn, da er det ikke SÅ farlig med å la skjermen stå på :smile:

Helst bør skjermspareren være relativt mørk den også

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 22:19, skrev spn2000:

pass på at du får med garanti!

Min KZ-42TS1 døde etter 1,5 år (ingen garanti...)

Rep kostnadene oversteg innkjøp av ny = kondemnert!

vel, kjøpsloven.com/~reklamasjon/ en tv skal da vare lengre enn halvannet år? men-men, noen titalls høvdinger utav vinduet i ny og ne er da ingenting. vel-vel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 21:34, skrev Yallis:

Quote:

Den 2002-11-19 22:19, skrev spn2000:

pass på at du får med garanti!

Min KZ-42TS1 døde etter 1,5 år (ingen garanti...)

Rep kostnadene oversteg innkjøp av ny = kondemnert!

vel, kjøpsloven.com/~reklamasjon/ en tv skal da vare lengre enn halvannet år? men-men, noen titalls høvdinger utav vinduet i ny og ne er da ingenting. vel-vel.

-og hvem sa at jeg hadde kjøpt den? Jeg sa bare at jeg ikke hadde garanti jeg... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...