Alverosa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Meget enig med Juliess om det at da passer ikke Rottweiler for deg! Marco er brukshund og de trives ikke visst de ikke blir brukt og trent.. her er det jo redningshund for alle penga:) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hva med en Cavalier King Charles Spaniel? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg liker de fleste hunder, har tre collier, som er fantastisk godlynte hunder. Når jeg flytter for meg selv, har jeg veldig lyst på en kinesisk nakenhund. De er pene, på en helt utrolig sjarmerende måte ^^ Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Jeg mener fortsatt at en Golden retriever er hunden for deg. Jeg har to Golden retrievere her hjemme nå, da besteforeldrene mine er på besøk og har med seg sin. Det finnes ikke bedre hunder! Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Øøh. Veldig mange raser som kanskje er pene å se på krever veldig mye mosjon og er erfaren eier. For en rottweiler nøyer det seg ofte ikke bare med tur, men du burde også drive med noe ved siden av, f.eks aktiv lydighetstrening/rundering/blodspor etc. Dette gjelder jo spesielt om du får hund fra brukslinjer. Du bør også kunne trene en hund (og da snakker jeg ikke om rykk og ros-trening), for en rottweiler blir fort stor og sterkere enn deg. Hadde jeg vært deg ville jeg ha sett litt mer på hvilken "type" hund du vil ha, ikke bare at den er søt. Hva skal du bruke hunden til? Hvor mye tid har du til å mosjonere hunden NÅ og om 8 år? Bor du i nærheten av skog og fjell eller må hunden nøye seg med tur i bånd på kjedelig asfalt? Hvilke raser har dere erfaring med fra før? Er du på jakt etter en gjeterhund, brukshund, en mynde eller hva? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Dvergpinscher Moren din hadde elsket den Lenke til kommentar
haakka Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hva har du tenkt å bruke hunden din til? kosehund? konkurranser? etc. Jeg anbefaler heller ikke rottweiler til alle og enhver. Det er en krevende rase som trenger stødige og kosekvente eiere. Det er mye dårlige gener ute å går pga popularitet, og en "dårlig" rottweiler i feile hender er ikke bra. Min smak er at jeg foretrekker den mer "trente versjonen" av rottweiler. :!: Syns rottweiler blir for tunge og massive for min smak. Liker de smidige og elegante bedre. Og haakka: hvis jeg forstod deg rett? Små? Nei dobermann er vel ikke akkurat så små. Min tispe er 40 kg. Det er ihvertfall ikke en hund jeg anbefaler til alle og enhver det heller. Kansje retriver av noe slag passer. Golden, labrador. Collie er også fine hunder. Kommer litt an på hva du selv forettrekker av pels og sånn. Er jo så utrolig mange raser å velge mellom! Så kriterier som aktivitetsnivå, pels, størrelse, bruk osv. er med på å gjøre valget litt lettere. 7486317[/snapback] Eh.. jeg sa feil.. jeg mente dvergpincher som linn kristin sa her Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) ed Endret 19. april 2020 av ugotabanana Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Dachs er jo jakthund. Ville ikke anbefalt det til noen som bare vil ha hund for kos og tur Som du sa, de bjeffer mye om de ikke får brukt seg. Men veldig søte er de, ja :!: Lenke til kommentar
Missen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg er enig med mange andre her om at en Rotweiler krever mye mosjon, trening++. Du sier i tillegg at moren din er skeptisk til denne rasen, og da er nok ikke dette den rette rasen for dere. Du sier også at dere har hatt hund før. Hva slags rase hadde dere da? Du må også tenke på hvor mye tid du vil bruke på hunden din, mosjon osv. Selv har jeg en papillontispe på 3 år. Til og med dette lille dyret trenger mye mosjon! Og får den ikke nok, blir den masete =P Men jeg synes det er verdens beste hund Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Golden retriever er fin hund for kos og tur. Men slike hunder vil også trives best med en del turer osv. Men igjen, det er stort sett veldg vanskelig ettersom alle hunder er like søte i grunn. Bilde: Golden retrieveren min (Balder) Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er nå en guide om hvordan velge valp og oppdretter på forumet, hvor trådstarter kan lese seg opp om hun er interessert i dette fortsatt. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Chow-Chow 7541809[/snapback] Enig med deg. Har man først hatt en Chow Chow, så er det umulig å velge noe annet. Herlige hunder. Familien hadde en da jeg var guttunge, og nå har jeg selv en på 3 1/2 år. Fikk den som omplasseringshund da den var 1 år gammel. Pantera Lenke til kommentar
Tinyboom Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Når du velger hund, tenk på hvordan du er som person..å velg en rase som tilsvarer din livsstil.. f.eks vil ikke anbefale setter til en som ikke går på jakt. Syns en bruks hund ska brukes til det den kan Vi har alltid hatt jakthunder, men ettersom det ikke ble mer jakt i huset..å min mamma er ganske lat med turgåing ble det en liten Tibbetansk spaniel. Litt rart å gå fra passe stor hund til bitteliten. men han er sjønn og har godt gemytt, så det går bra Ikke er han kravstor heller :!: Men en ting med tibbe, de er hevngjerrig... så de kan faktisk bajse rett forran deg om de føler seg urettferdig behandlet. Heldigvis har vi sluppet dette da ^^ han har bare utfoldet sin hevn på andre måte, han blir ekstremt furten etter et bad PS: alle valper er søte men de alle blir også stor en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå