ASCIWhite Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Få deg en Engelsk Bulle Her er Oswald, min kjære vovse! Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hva med en Golden Retriever? http://www.retrieverklubben.no/cm/public/o...D=1067894929062 Har en selv! Finnes ikke bedre hund! 7467672[/snapback] Ja, de er veldig søte.. Men lurer litt på hvordan de er inne osv.. Kansje fortelle litt? 7467683[/snapback] De erfaringene jeg har med alle Golden Retrievere (Kjenner mange som har, og har selv), er at de er utrolig kosete hunder og er veldig glade i oppmerksomhet Har aldri sett en Golden Retriever som har angrepet noen eller lignende. Min er en skikkelig sofahund, men løper som om hun ikke har gjort annet hele livet når hun kommer ut eller er med på f.eks skitur. Hun liker seg samtidig veldig godt ved peisen De er veldig greie å gå tur med. Men blir selvfølgelig som alle andre hunder nyskjerrig på hunder som du møter på når du går tur. Det største plusset er vel at de er like søte uansett hvor store de er! Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Få deg en Engelsk Bulle Her er Oswald, min kjære vovse! 7467802[/snapback] Så søøt Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Få deg en Engelsk Bulle Her er Oswald, min kjære vovse! 7467802[/snapback] Så søøt 7469922[/snapback] Jaja, om du liker hunder med ansikt som et vrengt rumpehull. What ever floats your boat Asiatiske(Japanske), fugle og trekkhunder er ganske fine. Lenke til kommentar
Negil^ Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Vet ikke hvordan det skrives, men kan prøve å skrive hvordan det utales: SHIVAVA De er kule Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 co2, vrengt som et rompehull.. Det ser jo ikke sånn ut.. Men har du bildet av de hundene du snakket om? Pls legg ut da Negil: Chihuahua eller altså kalt veskehund xD Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Tråden er feilpostet og flyttest til "riktig" kategori. *flyttes* Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Beklager at jeg må være den kjipe og negative, men jeg stiller meg skeptisk til at en tolvåring klarer å håndtere en rottweiler på rett måte. Det er mye hund, det er brukshund, og en skal være forberedt på miljøtrening, sosialisering og en god hverdagslydighet, for det ER mye dårlig på rottweilere for tiden. Både helse og gemytt. Flotte hunder, absolutt, jeg har selv vurdert rasen. Men hva med å begynne med noe "lettere"? Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Hehe, har hatt hunder før.. Men er jo ikke bare jeg som skal holde på vet du:) Men jeg tenkte på at vet hvordan man takler hund! Lenke til kommentar
haakka Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 her er mine favoritter: Gordonsettere: veldig fine hunder, lett å trene, og lydige Shetland sheepdog: Det har modern, og de er så kule. veldig smarte hunder, og de tar ikke opp så mye plass:P OG dobbermann pincher: de så så små, men fortsatt så ser de litt skommel ut Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hva har du tenkt å bruke hunden din til? kosehund? konkurranser? etc. Jeg anbefaler heller ikke rottweiler til alle og enhver. Det er en krevende rase som trenger stødige og kosekvente eiere. Det er mye dårlige gener ute å går pga popularitet, og en "dårlig" rottweiler i feile hender er ikke bra. Min smak er at jeg foretrekker den mer "trente versjonen" av rottweiler. :!: Syns rottweiler blir for tunge og massive for min smak. Liker de smidige og elegante bedre. Og haakka: hvis jeg forstod deg rett? Små? Nei dobermann er vel ikke akkurat så små. Min tispe er 40 kg. Det er ihvertfall ikke en hund jeg anbefaler til alle og enhver det heller. Kansje retriver av noe slag passer. Golden, labrador. Collie er også fine hunder. Kommer litt an på hva du selv forettrekker av pels og sånn. Er jo så utrolig mange raser å velge mellom! Så kriterier som aktivitetsnivå, pels, størrelse, bruk osv. er med på å gjøre valget litt lettere. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har hatt Golden Retriever i 15 år elns Fantastisk snille hunder med godt humør. - Labrador og Shetland Sheepdog (Sheltie) var nevnt. Kjempesøte hunder! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Nei.. det blir nok ikke bare din hund, men familiens. Og du bodde med moren din, eller faren din også? Det betyr at de også må holde på med hunden. Etter egen erfaring er ikke tolvåringer de mest..hva skal jeg si det, "varende" hundeeierne. Er du klar for å ofre noen fester når du blir rundt 15, eller være hjemme med valpen fordi du ikke kan gå fra den så lenge alene om gangen? Det er ikke selve hundeanskaffelsen jeg er kritisk til, det er rasevalget. Har dere hatt hund før så takler dere sikkert en hund, men rottweiler ER mye hund! Det er som jeg sa i det forrige innlegget, mye en skal være klar over og passe på. Jeg spør som Myrsnipa, hva vil du bruke den til? Lenke til kommentar
stephen89 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 jeg har en Border Collie jente. flott familie hund med veldig bra gemytt. digger og leke og kose. men det blir en del turgåing da ,=) Border collie skal jo være den mest intligente resen så det er lett å lære den ting Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 ...og lett å lære dem feil ting Lenke til kommentar
Alverosa Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Rottweilern er ikke en hund man bare skaffer seg.. Den er som juliess sier en brukshund og det er MYE hund... Men dog min yndlingshund og jeg kunne ikke vært foruten... Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg bor bare hos mamma, og vi må jo snakke om det med hund osv.. Og ja, jeg kan godt ofre et parr fester for hunden min.. En fest er jo ikke verdt SÅ mye liksom! Men jeg vil jo bruke den som, kosehund, turgåing osv.. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Kos og tur, da er dessverre rottweiler ikke rasen for deg Men heldigvis finnes det mange andre raser som vil passe kravene dine perfekt. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Rottweiler er MYE hund ja. Her vist med et utmerket eksemplar (Dog noe overvektig på bildet) Og for de som lurer: JA, det er min hund. Rottis med en dæsj boxer. Hun heter Shiva, 40-45kg og veldig glad i alle mennesker. Store som små. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå