Gå til innhold

Hva slags hund?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med en Golden Retriever? http://www.retrieverklubben.no/cm/public/o...D=1067894929062

Har en selv! Finnes ikke bedre hund! ;)

7467672[/snapback]

Ja, de er veldig søte.. Men lurer litt på hvordan de er inne osv.. Kansje fortelle litt?

7467683[/snapback]

De erfaringene jeg har med alle Golden Retrievere (Kjenner mange som har, og har selv), er at de er utrolig kosete hunder og er veldig glade i oppmerksomhet :p Har aldri sett en Golden Retriever som har angrepet noen eller lignende. Min er en skikkelig sofahund, men løper som om hun ikke har gjort annet hele livet når hun kommer ut eller er med på f.eks skitur. Hun liker seg samtidig veldig godt ved peisen :p

De er veldig greie å gå tur med. Men blir selvfølgelig som alle andre hunder nyskjerrig på hunder som du møter på når du går tur.

Det største plusset er vel at de er like søte uansett hvor store de er! :w00t:

Lenke til kommentar
Få deg en Engelsk Bulle :)

Her er Oswald, min kjære vovse!

7467802[/snapback]

Så søøt :love:

7469922[/snapback]

Jaja, om du liker hunder med ansikt som et vrengt rumpehull. What ever floats your boat :p

Asiatiske(Japanske), fugle og trekkhunder er ganske fine.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg må være den kjipe og negative, men jeg stiller meg skeptisk til at en tolvåring klarer å håndtere en rottweiler på rett måte. Det er mye hund, det er brukshund, og en skal være forberedt på miljøtrening, sosialisering og en god hverdagslydighet, for det ER mye dårlig på rottweilere for tiden. Både helse og gemytt. Flotte hunder, absolutt, jeg har selv vurdert rasen.

Men hva med å begynne med noe "lettere"? :)

Lenke til kommentar

her er mine favoritter:

Gordonsettere: veldig fine hunder, lett å trene, og lydige

Shetland sheepdog: Det har modern, og de er så kule. veldig smarte hunder, og de tar ikke opp så mye plass:P

OG dobbermann pincher:

de så så små, men fortsatt så ser de litt skommel ut ;)

Lenke til kommentar

Hva har du tenkt å bruke hunden din til? kosehund? konkurranser? etc. Jeg anbefaler heller ikke rottweiler til alle og enhver. Det er en krevende rase som trenger stødige og kosekvente eiere. Det er mye dårlige gener ute å går pga popularitet, og en "dårlig" rottweiler i feile hender er ikke bra.

Min smak er at jeg foretrekker den mer "trente versjonen" av rottweiler. :!: Syns rottweiler blir for tunge og massive for min smak. Liker de smidige og elegante bedre.

Og haakka: hvis jeg forstod deg rett? Små? Nei dobermann er vel ikke akkurat så små. :p Min tispe er 40 kg.

Det er ihvertfall ikke en hund jeg anbefaler til alle og enhver det heller.

Kansje retriver av noe slag passer. Golden, labrador. Collie er også fine hunder. Kommer litt an på hva du selv forettrekker av pels og sånn. Er jo så utrolig mange raser å velge mellom! Så kriterier som aktivitetsnivå, pels, størrelse, bruk osv. er med på å gjøre valget litt lettere.

Lenke til kommentar

Nei.. det blir nok ikke bare din hund, men familiens. Og du bodde med moren din, eller faren din også? Det betyr at de også må holde på med hunden. Etter egen erfaring er ikke tolvåringer de mest..hva skal jeg si det, "varende" hundeeierne. Er du klar for å ofre noen fester når du blir rundt 15, eller være hjemme med valpen fordi du ikke kan gå fra den så lenge alene om gangen?

Det er ikke selve hundeanskaffelsen jeg er kritisk til, det er rasevalget. Har dere hatt hund før så takler dere sikkert en hund, men rottweiler ER mye hund! Det er som jeg sa i det forrige innlegget, mye en skal være klar over og passe på.

Jeg spør som Myrsnipa, hva vil du bruke den til? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...