Gå til innhold

Hva slags hund?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg mellomstore hunder som schæfer og rottweiler (går vel under stor hund men). Begge disse rasene er svært lærevillige, og er utrolig vennlige om du oppdrar dem riktig. Mellomstore hunder krever forsåvidt at du er en aktiv person, da de fort kan bli rastløse.

Lenke til kommentar

hehe, sjekk om det er hun som passer for deres ønsker da, du kan ikke binde den fast i trappen. Vet av mange som kjøper seg hund, men som går lei etter et par mnd, så binder de den fast i trappa, eller en annen plass utafor huset og tar den inn igjen etter en stund. TURER MÅ PÅREGNES når du kjøper deg hund.

Lenke til kommentar

Nå skal det nevnes at rottweilere er tolmodige hunder, men som vargaz sier må du beregne mye turer. Dette er ikke en hund du kan putte i hundegård og håpe at den løper av seg selv, og ihvertfall ikke en hund du kan ha inne for mye heller. De spiser godt, så de koster litt i fôring.

Lenke til kommentar
Ja, men hvis man bor i en blokk.. Burde man ikke ha rottweiler da? Burde det bli mer en sånn kosehund, i litt lav størrelse?

7467644[/snapback]

Bodde midt i byen og hadde rottweiler. Det gjør absolutt ingen ting å ha dem boende i blokker.

Etter min erfaring er små hunder utrolig utolmodige og masete av seg, og ikke så kosete som folk tror.

Rottweilere er kosehunder de også forresten;)

Endret av Mow
Lenke til kommentar

Ja, de små hundene bjeffer mye.. Men det er jo så søte.. Jeg ser på noen små hunder som valper for altid.. Men rottweiler.. Det ble jo sagt at de ikke skal være altfor mye inne, da må jeg gå extra mye turer hvis jeg bor i blokk?

Lenke til kommentar
Ja, de små hundene bjeffer mye.. Men det er jo så søte.. Jeg ser på noen små hunder som valper for altid.. Men rottweiler.. Det ble jo sagt at de ikke skal være altfor mye inne, da må jeg gå extra mye turer hvis jeg bor i blokk?

7467671[/snapback]

Ikke noe mer turer enn om du hadde bodd i enebolig/rekkehus. Men halve moroa med dem er jo å gå turer :)

Lenke til kommentar

De er utrolig sterke hunder. Jeg (194cm 100kg) ble dratt overende av hunden vår når han ville passe på meg.

Men som sagt, de blir ikke sterkere enn du gjør dem. Trening og hundekurs/skole er anbefalt :)

Endret av Mow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...