mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Vi skal snart kjøpe hund, men vi er litt usikre. For det er jo så mange som er søte:D Hva synes dere er søte? Jeg vil helst ikke ha en sånn kjempehøy hund liksom.. Kansje en litt dum tråd men.. Endret 10. desember 2006 av mrav4 Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Personlig liker jeg mellomstore hunder som schæfer og rottweiler (går vel under stor hund men). Begge disse rasene er svært lærevillige, og er utrolig vennlige om du oppdrar dem riktig. Mellomstore hunder krever forsåvidt at du er en aktiv person, da de fort kan bli rastløse. Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja, sånn størrelse som rottweiler er perfekt.. Jeg mente store hunder : St. Bernards, ulvehund osv:) Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Rasevelger av hund hos Canis Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Rottweiler er pene hunder kunne godt ha tenkt meg en slik selv. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er en utrolig fin rase ja. Du kan lese litt om rottweilere på canis.no og Norsk Rottweilerklubb. Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Rotweilere er så søte.. Ser så uskyldige ut.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 hehe, sjekk om det er hun som passer for deres ønsker da, du kan ikke binde den fast i trappen. Vet av mange som kjøper seg hund, men som går lei etter et par mnd, så binder de den fast i trappa, eller en annen plass utafor huset og tar den inn igjen etter en stund. TURER MÅ PÅREGNES når du kjøper deg hund. Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja.. Har hatt hund hele livet.. Vi blir veldig godt bundet til hundene våre.. Men denne hunden var NYDELIG.. http://www.nordsand.com/ - bilder - Luna ! Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Nå skal det nevnes at rottweilere er tolmodige hunder, men som vargaz sier må du beregne mye turer. Dette er ikke en hund du kan putte i hundegård og håpe at den løper av seg selv, og ihvertfall ikke en hund du kan ha inne for mye heller. De spiser godt, så de koster litt i fôring. Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja, men hvis man bor i en blokk.. Burde man ikke ha rottweiler da? Burde det bli mer en sånn kosehund, i litt lav størrelse? Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Ja, men hvis man bor i en blokk.. Burde man ikke ha rottweiler da? Burde det bli mer en sånn kosehund, i litt lav størrelse? 7467644[/snapback] Bodde midt i byen og hadde rottweiler. Det gjør absolutt ingen ting å ha dem boende i blokker. Etter min erfaring er små hunder utrolig utolmodige og masete av seg, og ikke så kosete som folk tror. Rottweilere er kosehunder de også forresten;) Endret 10. desember 2006 av Mow Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja, de små hundene bjeffer mye.. Men det er jo så søte.. Jeg ser på noen små hunder som valper for altid.. Men rottweiler.. Det ble jo sagt at de ikke skal være altfor mye inne, da må jeg gå extra mye turer hvis jeg bor i blokk? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hva med en Golden Retriever? http://www.retrieverklubben.no/cm/public/o...D=1067894929062 Har en selv! Finnes ikke bedre hund! Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Hva med en Golden Retriever? http://www.retrieverklubben.no/cm/public/o...D=1067894929062 Har en selv! Finnes ikke bedre hund! 7467672[/snapback] Ja, de er veldig søte.. Men lurer litt på hvordan de er inne osv.. Kansje fortelle litt? Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Ja, de små hundene bjeffer mye.. Men det er jo så søte.. Jeg ser på noen små hunder som valper for altid.. Men rottweiler.. Det ble jo sagt at de ikke skal være altfor mye inne, da må jeg gå extra mye turer hvis jeg bor i blokk? 7467671[/snapback] Ikke noe mer turer enn om du hadde bodd i enebolig/rekkehus. Men halve moroa med dem er jo å gå turer Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Sant så sant... Men er ikke rotweilere ganske sterke? Sånn at de liksom kan være vakthund når man sover/på dagtid feks? Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) De er utrolig sterke hunder. Jeg (194cm 100kg) ble dratt overende av hunden vår når han ville passe på meg. Men som sagt, de blir ikke sterkere enn du gjør dem. Trening og hundekurs/skole er anbefalt Endret 10. desember 2006 av Mow Lenke til kommentar
mrav4 Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja.. Jeg har veldig lyst på en.. Men mamma synes de er litt "skumle".. Men skal nok prøve og få inn i huet hennes at de er søte og kjælne.. Mange av kompisne mine har rotweiler.. VELDIG kjælne.. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Print ut det som står på canis.no om rottweileren. Det er veldig god informasjon om hvordan en gjennomsnittsrottweiler er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå