Gå til innhold

8GB DVD .iso fil til 4,7 GB DVD plate


kjall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjør det slik:

 

Bruker DVDdecrypter til å legge filene inn på pc. Jeg ser det jeg vil på Pc'en, med WinDVD5

 

Dersom jeg vil brenne ut lager jeg en .iso på under 4.7 GB med dvdshrink 3.2

 

Deretter brenner jeg isoen på platen med DVDdecrypter igjen. Fungerer greit, men har opplevd litt problemer med lugging i bildet. Noen som har noen forklaring på dette?

 

Stemmer det at dual-layerplater koster opp mot kr 50?

7684121[/snapback]

Jeg har ikke opplevd det med lugging i bildet.

 

Og det stemmer det ja at de platene er så dyre. En 5 pakning kosta vel rundt 200kr når jeg var på Binders sist. Ellers så kan du jo ta en titt i Prisguiden ;)

Lenke til kommentar
Jeg gjør det slik:

 

Bruker DVDdecrypter til å legge filene inn på pc. Jeg ser det jeg vil på Pc'en, med WinDVD5

 

Dersom jeg vil brenne ut lager jeg en .iso på under 4.7 GB med dvdshrink 3.2

 

Deretter brenner jeg isoen på platen med DVDdecrypter igjen. Fungerer greit, men har opplevd litt problemer med lugging i bildet. Noen som har noen forklaring på dette?

7684121[/snapback]

 

Det er litt rart at jeg sier det går greit her, når det lugger sånn. Brente ut den samme .iso-filen med Nero, og all lugging ble borte. Ergo kan en vel si at dvdshrink lager ok iso-fil, men at dvddecrypter brenner litt under pari. Nero fikser biffen. Oppskriften blir derfor:

 

1. Dvddecrypter - overfør filmen til harddisken eller kopier direkte til singlelayer-dvd.

2. Med dvdshrink lage en .iso-fil på under 4,7 GB fra innholdet i mappen på harddisken, gjerne ved å fjerne unødvendige ting fra innholdet på platen. Da blir komprimeringen av det gjenværende mindre og kvaliteten høyere.

3. Brenne imaget (iso-filen) til single layer dvd med Nero.

Endret av thomasso
Lenke til kommentar
Dvddecrypter - overfør filmen til harddisken eller kopier direkte til singlelayer-dvd.

7707041[/snapback]

Det går fint ann å bruke Nero til å få iso-fil av dvd'en. Eneste er at filformatet blir noe annet enn .iso. Husker ikke i farten filformatet, men jeg antar DvdShrink klarer å lese det? (Iallefall vet jeg at Daemon Tools fint lesere filformatet.)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...