hlilleby Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei! Jeg bare lurer på om noen vet hvilken lengde jeg burda velge. Er 175cm høy og de twin tipa jeg har valgt er det tre høyder: 159,169,179. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 169cm er kanskje den beste lengda, men det er ingen fasit på dette. Er du nybyrjar vil du kanskje ha litt meir glede av litt kortare ski, då dei mellom anna er lettare å spinne med. Fordelen med lengre ski er stabilitet. Sjølv er eg 183cm, og har ski på 179cm. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det stemmer det incanus sier. Du kan egentlig ha det meste, og det er helt oppptil deg selv hvor lange ski du vil ha, men det er lettere å starte med korte ski mtp spinning, men lengre ski er lettere å lande baklengs med og få tak i nose og tail. Selv er jeg 188 cm høy og har ski som er 182 lange. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg syns det er best å ha litt lengde p åskia. mister litt rotasjpnsfart, men stabiliteten gjør mer enn godt nok opp for det. Er 181 høy med 182 ski. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg vil si at hvis du er nybegynner bør du velge ski som er ca nese høyd, men hvis du har stått litt, begynner å få litt ferdigheter kanskje like lange som deg sjøl? Lenke til kommentar
llalexll Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 K2 Fujative du skl kjøpe? til haka skl skia væra ;D Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ble selv anbefalt å kjøpe ski som gikk til haka, det var et dumt kjøp. Har kjørt litt på en kompis sine ski, som er 179, gud så mye bedre de var å kjøre. Mine er vel 165, eller 169. Jeg er selv 186 Hadde sagt 169 jeg. Lenke til kommentar
Hmmmmm Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Hørt noe om Panne eller neshøyde. Jeg er ca 185 cm og og har 182 cm lange twin-tip ski, og er VELDIG fornøyd! Og også så lurer jeg litt på hvor man for kjøpt twin-tip ski som ikke er så altfor dyre? En venn av meg skal kjøpe og tror ikke han trenger så spesielt bra ski, så lenge de tåler litt "misbruk" Lenke til kommentar
navy_arena Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 10 cm kortere enn din egen høyde vil jeg anbefale! Jo kortere skiene er, jo enklere er det for nybegynnere.. For lange ski anbefaler jeg heller å bruke på pudderkjøring enn i parken ^^ Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Og også så lurer jeg litt på hvor man for kjøpt twin-tip ski som ikke er så altfor dyre? 7582843[/snapback] Kommerjo helt ann på hvor du bor, men hvis du bor i Oslo/alnabru området kan jeg anbefale Jesting Sport... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Mine rekker vel meg til under haken vertfall, syns det er digg med korte ski Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 har hørt at vill triksing er bedre og morsommere med korte ski men personlig : 169 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 har hørt at vill triksing er bedre og morsommere med korte skiDet er naturleg nok lettare å spinne raskt med korte ski, men om ein med «vill triksing» tenkjer store hopp, vil det kanskje vere betre med litt lengre ski, for stabiliteten sin skuld. men personlig : 169Ubrukeleg informasjon når me ikkje veit kor høg du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå