Fulgu Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Jeg er klar over at denne tråden kanskje kan likne på eksisterende tråder, men hensikten her er en litt annen; Jeg vil her, gjerne med hjelp av andre, samle de mest populære av de gode gamle tegneseriene i sjangerene Adventure/Action/Fantasy, skrive en kort introduksjon av dem og VIKTIGST for meg, finne ut om og hvor disse kan skaffes i dag. Alle kan bidra med navn på serier og figurer, rettelser på det jeg har skrevet osv. Skriver du en liknende intro av en serie kopierer jeg den gjerne inn i første-post med ditt navn hengende ved den selvsagt. Vet du om en DVD utgivelse av noen av disse, eller hvor de selges? ----------------------------------------------------------------------------------------------- DuckTales - Ole, Dole og Doffen på Eventyr - 1987-1990 Serien handler om Onkel Skrues tre nevøer som må flytte inn hos han etter at Donald har vervet seg i Marinen. Dette noe anstrengte samboerskapet og Skrues lengten etter mer rikdom leder gjengen ut på mange underholdende eventyr. 100 Episoder à 30min fordelt på 2 sesonger og en Film "DuckTales the movie: Treasure of the lost lamp”, eller ”Ole, Dole og Doffen på eventyr, jakten på den forsvunne lampe” på norsk er laget av denne serien. Serien er nå lansert på DVD, med Engelsk tale: DuckTales The Movie: Treasure of the Lost Lamp DuckTales - Volume One DuckTales - Volume Two Andre lenker som omhandler serien: DuckTales på IMdb God Infoside på Norsk M/persongalleri, bilder og episodeoversikt. Ducktales på Wikipedia ----------------------------------------------------------------------------------------------- TaleSpin - Luftens Helter - 1990-1994 Kjenningsmelodi og video Serien handler om Baloo og Kit Cloudkicker(pun!) som jobber hos transportfirmaet Higher for Hire i tettstedet Cape Suzette, en liten havneby beskyttet av klipper med en meget smal åpning. Ofte er det onde luftpirater som truer deres eksistens, og det er disse de stadig må nedkjempe i sin stolte farkost, det gule sjøflyet Sea Duck, som blir vedlikeholdt av mekanikeren Wildcat Her husker jeg ikke de norske navnene, så bidra gjerne! Serien består av 65 episoder i 1(?) sesong. De fire første episodene utgjør filmen Plunder and Lightning Serien er utgitt på DVD (Engelsk): TaleSpin, Vol. 1 (3-pack) Lenker: TaleSpin på Wikipedia TaleSpin på IMdb ----------------------------------------------------------------------------------------------- Chip 'n Dale Rescue Rangers - Snipp og Snapp: Redningspatruljen - 1989-1992 - Sn-sn-sn-Snipp og Snapp, de tar saken! Serien handler om Snipp og Snapp og deres tre venner, Monty, Zipper og deres mekaniker, den søte jenta Gadget Hackwrench(Norsk?) som sloss mot den onde Fat Cat og den gale Proffesor Nimmul. I tillegg til at disse konstant stikker kjepper i hjulene for gjengen, skaffer Montys kroniske oste-avhengighet dem nok av problemer. 65 30min episoder fordelt på 3 sesonger. Tilgjengelig på DVD (Engelsk): http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_%27n_Dal...rs_DVD_releases Chip 'n Dale Rescue Rangers - Volume 1 Chip 'n Dale Rescue Rangers - Volume 2 Lenker: Snipp og Snapp på Wikipedia Episodeoversikt på Wikipedia Snipp og Snapp på IMdb ----------------------------------------------------------------------------------------------- Swat Kats: The Radical Squadron - Stålklørne - 1993-1995 De to dimmiterte jetflypilotene T-Bone og Razor sloss mot byens (Megacat City) onde makter som maskerte helter på natten og mekanikere på dagtid. Uvisst om det er tilgjengelig på offisiell DVD Ble laget 23 epsioder à 30min fordelt på 2 sesonger. Lenker: SwatKats.us - Alle episodene lovlig tilgjengelig + Forum SwatKats på IMdb ----------------------------------------------------------------------------------------------- The Gummi Bears - Bompibjørnene - 1985-1991 For lenge, lenge siden fantes det ett lite samfunn med menneskelignende bjørner, som hadde en magisk drikk med hemmelig oppskrift basert på Bompibær som gjorde at de kunne hoppe rundt.De jobbet ved hjelp av noen få tillitsverdige mennesker for å finne ut mer om sin fortid og forhindre den onde Duke Igthorn (norskt navn noen?) i å utnytte deres hemmeligheter til deres egen undergang. 62 episoder à 30 fordelt på 6 sesonger. Er gitt ut på DVD (Engelsk,Svensk(?)): Adventures of the Gummi Bears, Vol. 1 - Seasons 1-3 Lenker: Bompi på IMdb Bompi på Wikipedia ----------------------------------------------------------------------------------------------- Darkwing Duck - ? - 1991-1995 I byen St.Canard er de plaget av de mest bisarre skurker, og deres motstykke, viktigper superhelten Darkwing Duck sloss mot disse onde makter sammens med robotutgaven av Rotor McKvakk og hans bråkete, adopterte datter Gosalyn. Darkwing Duck oppsto etter at DuckTales var avsluttet, som en spin-off av de to episodene Double-O-Duck og The Masked Mallard. Her husker jeg heller ikke de norske navnene, så bidra gjerne! 91 episoder fordelt på 3 sesonger ble laget. Er tilgjengelig på DVD (Engelsk): Darkwing Duck, Volume 1 Lenker: Darkwing Duck på IMdb Darkwing Duck på Wikipedia - Grundig gjennomgang! ----------------------------------------------------------------------------------------------- He-Man, Turtles, Fragglene og Transformers er på vei inn i listen. Men jeg er litt usikker på om jeg synes He-Man og Fragglene passer inn her, men det var jo en kjempeserier de og. Har forresten merket meg at en brorpart av de jeg selv har nevnt her (alle utenom SwatKats?) er laget for programmet The Disney Afternoon Hour: Endret 10. desember 2006 av Fulgu Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 macron 1: youtube Jem: youtube GI Joe: youtube Robotics: youtube Marshal Bravestar: youtube Ulysses: youtube Shagma: youtube Hadde vært fett med embedding igrunn! Må være over 20 for å huske disse da.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Finfin liten "guide" du har der!! Men jeg synes ikke He-Man burde komme opp.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Disney var virkelig noe på den tiden, bør vel få opp Ole brum også Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Mye godt her! Selv så var jeg svoren fan av Captain Planet, som gikk på 90-tallet. Det var svære greier ligger en liten snutt "The power is yours!" Endret 10. desember 2006 av Bjorhus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hmm, de som jeg husker så vidt, og noen godt fra barndommen er: Dangermouse Thundercats Freakazoid Wacky races Yogi Bear Inspector Gadget Smurfs Scooby-Doo, Where Are You! Er ikke noen permanente innslag, men noen hint til hva folk kan srive fullverdige info poster om Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Teenage Mutant Ninja Turtles(original series) Vel, de fleste vet hva denne serien går ut på. Leonardo, Donatello, Raphael og Michelangelo slåss mot Shredder, Bebop og Rocksteady stort sett hele tiden. Amazon Endret 11. desember 2006 av CurSe Lenke til kommentar
EDB Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Flott guide. Blir moro med et gjensyn av Swat Kats. Edit: Var desverre ikke noen kjempe fart på de serverene. Endret 11. desember 2006 av EDB Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Biker Mice From Mars (Mc Mus/ Mus fra Mars): De bola musene fra mars Vinnie, Modo og Throttle(Potta) Ett klipp: Klikk Edit: Fant ut at det har blitt laget en ny sesong, jeg snakker om de gamle. Mange fine serier her som vekker minner Endret 12. desember 2006 av Porsta Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Mange goder minner her. Ser at mange av disse seriene er utgitt på DVD, men bare engelskspråklig og utenfor Norges grenser. Kan ikke disse DVD'ene snart komme i Norge også, med mulighet for norsk språk? Skulle nesten satt igang en kampanje for å få en del av disse godbitene hit til lands. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 vel tror det kan bli litt sneveret da, det er vel egentlig bare folk som nå er 19-24 som hadde disse seriene som barne tv, det er også bare dems som hadde tv3 som fikk mange av disse, da er det ikke snakk om mange folk egentlig. kanskje de kan gi ut en skandinavisk en med svens, dansk, norsk, finsk osv. da er det kanskje en stor nok bruker masse som kan kjøpe det. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Skandinaviske utgivelser hadde ikke vært så dumt nei. Forresten, til førsteinnlegget: Linken til kjenningsmelodien som ligger under TaleSpin er vel feilplassert, da det er kjenningsmelodien til Chip 'n Dale Rescue Rangers. Og for de som vil se den norske versjonen igjen, så ligger den Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Flott guide. Blir moro med et gjensyn av Swat Kats. Edit: Var desverre ikke noen kjempe fart på de serverene. 7477537[/snapback] Jeg kunne laste ned 4 om gangen, med rundt 300kbps på hver. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Oh, vekker mange minner her gitt! Men, hadde vel ikke vært så stor stas å sett alt dette nå tror jeg, hvertfall ikke alt. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 dette vekker en del gode minner Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ikke for å ødelegge festen, men det er da vitterlig tegnefilmserier det er snakk om her. Tegneserier beveger ikke på seg. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hehe, jeg tror ikke det er helt bra at jeg husker alle disse Shagma var mye bedre i hodet mitt enn det faktisk var..... Kanskje jeg skal holde meg unna slik at barndomsminnene mine ikke blir ødelagt. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Noen som husker navnet på denne serien? Jeg tror det var involvert en hund, en gutt og en jente som hovedpersoner. Gutten var forelsket i jenten, men jeg tror ikke hu brydde seg noe særlig med det. Disse tre reiste på mange forskjellige eventyr som f.eks tidsreiser og det var også med to brødre av han gutten som ofte ertet han blant annet. Huff, husker ikke så mye, men jeg så på noe her på NRK om dagen som minnet meg på det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 da var vol. 1 av Dale Rescue Rangers bestillt, har ducktales fra før og skal ha alle ettervært Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Noen av mine favoritter fra det eminente 80-tallet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå