Gundersen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei! Har et Problem med at PC'en rettoslett ikke vil starte. Har sjekket PSU, og alt er i orden der, den starter fint om jeg kortslutter pinne 14 og 15. Ingenting feil med batteriet til BIOS heller. Men derimot hvis jeg plugger i ATX kontakten i hovedkortet og derfra kortslutter pinne 14 og 15 (bakfra), så er det ikke liv i det hele tatt, det er heller ikke liv i av/på knappen eller reset knappen. Dette er jo veldig pussig. Hjelp!? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hva gjor du før dette skjedde? (Er det en ny pc som du akkurat har satt sammen?) Har du sjekket at på og reset knappen er koblet rett på HKet? Har du prøvd å kobld av alt som ikke trengt, å prøvd da? (BAre CPU, RAM og GFX kort..) Osv.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hva gjor du før dette skjedde? (Er det en ny pc som du akkurat har satt sammen?) Har du sjekket at på og reset knappen er koblet rett på HKet? Har du prøvd å kobld av alt som ikke trengt, å prøvd da? (BAre CPU, RAM og GFX kort..) Osv.. .:CyberMan:. 7467217[/snapback] PC'en er ca. 2 år gammel, og blir brukt til surfing, nedlasting og spill. Og ja, alt er koblet riktig på Hovedkortet. Som sagt så jumpstarta jeg PSU'en og alt fungerte fint, alle viftene kjørte og harddisken og DVD rommen fikk strøm. Har også prøvd å koble fra grafikk kort og harddisk osv, men ingen forandring. Jeg har også en grønn diode på Hovedkortet som signaliserer at det er tilkoblet strøm. Endret 10. desember 2006 av Gundersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå