Gå til innhold

Hvordan lage flytende glukose - blande forhold?

Anbefalte innlegg

Man kan få kjøpt flytende glukose/glykose på apoteket, men dette koster jo nesten mer enn gull. På apoteket skal de ha 128kr for 100ml, i Sverige så får man kjøpt 50ml for 33kr. i New Zealand koster det $10 (rundt 50kr) for 250ml.

Jeg har ikke funnet noen andre plasser hvor man kan få kjøpt flytende glukose, derimot har jeg sett at det selges glukose i pulverform på helsekost butikker, lurer litt på om noen vet blandeforholde mellom glukose (druesukker) og vann.

skal bruke dette til kakebaking og har en oppskrift som krever over 100ml til fondant/suger paste.

Noen?

Frankie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Blandeforholdet blir vel opp til deg (den enkelte produsent) men kanskje så tykk som mulig (uten at du ser klumpene). Da må du nok ha endel pulver - og kanskje derfor det er så dyrt i flytende form.

Lenke til kommentar

Mulig du er inne på noe der. Men det er jo dog rart at prisen kan være så forskjellig som jeg nevnte tidligere også.

Det eneste forholdet jeg har vært borti er 1,25 kopp med glukose blandes med 0.3 kopp med vann og koker dette isammen. Så jeg for vel kanskje bare prøve meg frem, men hadde vært utrolig greit å hatt en nogelunde forhold å gå etter.

Frankie

Lenke til kommentar

Har googlet i en god stund nå, har ikke funnet noe side rundt emnet å lage flytende glukose selv. Har funnet en side som nevner å lage sukker sirup.

ellers så er utlandske nettsider flinke til å foreslå andre ting som mais sirup som jeg heller ikke har sett her i Norge? Hadde vi hatt mais sirup så hadde saken vært biff :)

Frankie

Lenke til kommentar

Sjekk ut med Pals. Samboer'n jobbet der for en stund siden og de har glukose. Så vidt jeg vet selger de bare store mengder, men du kan jo alltids høre med dem eller eventuelt prate med en konditor.

Hvis du går inn på 'produktsortiment' og velger 'handelsvarer food' og deretter 'sukkermasser' finner du litt om hvordan det brukes :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...