Gå til innhold

Patent på alt innen gaming

Anbefalte innlegg

Denne har vært kjent noen dager, og er i seg selv idiotisk. Men kom og over en annen artikkel når vi nå var inne i saksøkning grunnet brudd på patent loven.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33466

Dette gjelder vistnok både Nintendos nye Wii og MS.

The firms are also alleged to have breached patents 6,102,802 - "Game Controller with Analog Pressure Sensor", and 6,135,886, "Variable Conductance Sensor with Elastomeric Dome Cap" as well as 6,208,271 "Remote Controller with Analog Button".

No, we're not finished yet. Anascape alleges 6,222,525 "Image Controller with Sheet Connected Sensors" was also breached, as well as 6,343, 991 "Game Control with Analog Pressure Sensor" and 6,344,791 "Variable Sensor with Tactile Feedback".

As well as 6,347,997 "Analog Controls Housed with Electronic Displays", 6,351,205 "Variable Conductance Sensor" (a different one) and 6,400, 303 "Remote Controller with Analog Pressure Sensor" (a different one).

Then there's 6,563,415 "Analog Sensor with Snap Through Tactile Feedback". And lastly, but not leastly, there is 6,906,700 "3D Controller with Vibration".

Vet at dette er August nyheter, men er vel ikke det jeg er ute etter. Det ser jo ut som selskap har gjort det til en hobby å kjøpe patenter på det som spillindustrien kan gjøre bruk av, for så å vente til selskapet kommer ut med konsollen, så saksøker de rompa av dem.

Den kreative friheten er truet føler jeg. Selskap som f.eks Nintendo kan jo ikke lengere tenke nye veier og prøve ut noe nytt uten å bryte en eller annen teit patent i Statene.

Hva er det egentlig som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hele er faktisk litt trist. Jeg forstår jo at oppfinneren vil ha penger for oppfinnelsen sin.

For det første virker det som om det er alt for lett å få et patent. Man skal vel i utgangspunktet bevise at man faktisk var først ute med ideen. Jeg tviler faktisk litt på om den bevisbyrden alltid er like bra.

For det andre har ikke industrien særlig nytte av slike blodsugerselskaper som bare kjøper opp patenter for så å saksøke i øst og vest. De vil bare grafse til seg penger og ødelegge industrien. Vi har jo sett det samme i åpen kildekodeverden med SCO mot IBM/Novell. Trist!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...