Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Proglem med VGA-Driver (FIKSET)

Anbefalte innlegg

Heihei,

Jeg formaterte pcn min i går, og installerte alt jeg trengte og var fornøyd med det. I dag måtte jeg formatere igjen pga disk boot failure, og skulle til å installere program og drivere da jeg kom til vga-driveren, den funket ikke på cd'n som fulgte med(visste fra før), så jeg lastet ned fra nvidia.com (7800GT). Gikk også smertefritt, men når jeg skulle installere, og den kommer på "Installerer.." fikk jeg plutselig svartskjerm med en blinkende strek oppe i hjørnet, og på midten av LCD-skjermen min (Har to skjermer, en LCD(DVI) og en CRT(Analog)) sto det "Not Optium settings. Recommended : 1240:1024, 60Hz" <--Noe lignende.

Må restarte etter det, for jeg får ikke gjort noenting, den bare forsvinner etter en stund og forblir svart. Sånn skjer hver gang jeg prøver, begynner å bli litt irritert, det funket jo så bra i går når jeg drev på! Hva kan ha skjedd? Jeg har installert tilleggsprogrammene som fulgte med LCD-skjermen (Samsung 730BF), MagicTune og Natural Color, skulle installere driveren for den og, men da kom det feil og jeg tenkte at det var vga-driveren.

Noen forslag?

Mvh

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk faktisk installert den i går, men når jeg boota og loada i windows så hang den seg og startet igjen opptil flere ganger før jeg bestemte meg for å trykke på res-knappen ( :p ), da fant den ikke disken igjen, og jeg tenkte "FAEN.." Kikka i BIOS, disken var ikke der. Jeg gadd ikke mer, klokka var halv seks og jeg ville legge meg. I dag tidlig (1300) prøvde jeg igjen, kom ikke inn så jeg tok det enkelt - sikkermodus:gjenoppretting:windowsinstallasjonen på fredag/lørdag. Det funket bra, begynte med Hk og Skjermkortdrivere, og pøste på med resten senere. Det funker fortsatt, så jeg tror jeg kan si jeg fikset det selv! :) Var redd jeg måtte formatere for tredje gang på en helg..

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...