Gå til innhold

Nautilus 500, ikke helt som jeg trodde.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette settet etter å ha lest testen på hw.no, og må si at pumpa bråker irriterende mye. Vifta derimot er tilnærmet lydløs på laveste innstilling.

Jeg er ellers veldig fornøyd, tempen på min 754 3400+ sank med ca. 13 grader idle, og resten av systemet ble også noen grader kaldere etter at luftkjølinga kom seg ut av mitt htpc-kabinett.

Jeg skal nå bestille en ny pumpe og har tenkt på denne : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...vdc&mcat=14s267

Den har samme dimensjon på niplene som det brukes i Nautilus 500, vil det fungere uten å måtte kjøpe noe ekstra? Jeg er nemlig helt fersk angående vannkjøling.

Jeg er ute etter en mest mulig lydløs pumpe, kanskje noen har et bedre alternativ?

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
passe på at pumpa får plass i den lille boksen.

Men det kan være pumpe bråker fordi den vibrerer, prøv å lett noe isolerendes mellom pumpa og det den ligger mot.

7468594[/snapback]

Du hadde nesten riktig, jeg tok av lokket og da forsvant det meste av bråket. Det virker som om at når jeg har på lokket som blir det resonans i plasten pga viften som er festet i topplokket. Jeg tok av vifta, mulig det er det som gjør at vibrasjoner forplanter seg (at vifta var festet i lokket).

Den pumpa jeg linket til passer nok ikke helt oppi "kabinettet" sammen med resten, men hvis jeg åpner opp litt på siden så går det vel på et vis.

Lenke til kommentar

Det er dårlig med plass rundt pumpa nedi Nautilus-kabinettet.

Jeg tenkte jeg skulle finne tak i et nytt litt romsligere eksternt kabinett til radiator, tank og pumpe, men jeg finner ikke noe som egner seg.

Muligens et gammelt vanlig desktop kabinett hadde kunnet blitt modifisert til å passe.

Du har vel ingen tips der også :) ?

Lenke til kommentar

HTPC-kabinettet er av det trange slaget, dårlig layout inni og liten plass til vannkjølingsdelene. Kjøpte det for et par å siden.

Jeg får en kamerat til å lage et på jobben som er litt større enn Nautilus sitt, med rom nok for fremtidige utbedringer. Det skal stå bak en stor kaktus oppå en svart stor sub (XTZ 12) så det blir ikke visende så mye alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...