Haugnæss Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei! Har en intel core dua pc fra zepto som har klikka litt... Har tenkt å sende den på rep., men vil se om noen her kan hjelpe meg først. Dette problemet har skjedd 3 eller 4 ganger før. Det som skjer er at pcen rett å slett ikke klarer å gjøre så mye på en gang, den "lagger". Jeg har tidligere formatert pcen for å bli kvitt problemet, men er drittlei dette. Problem 1: Pcen bruker 4 minutter omtrent på å starte, den stopper opp der hvor den blå streken går frem og tilbake, og den greia går sakte frem og tilbake. Problem 2: Når den kommer seg til windows så er velkomstlyden skurrete og "lagger" noe sykt. Problem 3: Herfra tar det 3-4 min før pcen kan logge seg på nett og jeg kan gjøre ting. Pcen funker greit når man ikke gjør så mye, men skal jeg spille musikk etc. så hakker lyden noe sykt bare jeg starter webleser etc... Ser jeg på cpu virker det som om den går opp og ned og den er ofte oppe i 100% bruk, men den faller ned når jeg trykker ctrl+alt+del, prøver bare å fjerne de tingene som trekker mest.. er vnaskelig å se siden de går så mye opp og ned i "forbruk" av cpu. Er dette en orm ellerno, har Norton antivirus instalert, kjørt denne. Har også kjørt spyware en del ganger. Funker ikke.... Lenke til kommentar
Haugnæss Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Noen som kan hjelpe. . . . . ? ? ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Fungerer pcen normalt igjen rett etter reinstallering av windows og alle drivere er lagt til? Hvis den gjør det må det være noe med windows og eller drivere som skjer. Ellers er det nok hardware feil. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hvis en normal formatering, og reinstalasjon av XP hjelper, så kan det se ut som at det ikke er en HW feil, men heller et SW problem.. Å hvis så, så vil alleting under, hjelpe til med å renske og gjøre en "gammel" windows raskere igjen. Kjør virus scan, å fjærn alle eventuelle virus.. Kjør adware scan, å fjærn alle evenetuele "spion" programmer.. Kjør disk scan, for å reparere eventuele fil/disk feil.. Kjør defrag, for å passe på at dataen ikke er fragmentert.. Oppdatert windows og alle drivere til nyeste utgave.. Avinstaler og fjærn alle gamle og unødvendige programmer.. Kjør en windows reg clean, for å fikse opp i registeret.. Gå igjennom alle oppstarts filene/registeret til windows, å fjærn alt som er unødvendig.. Kjør windows oppdate, å pass på at alle drivere osv i systemer er oppdatert.. Osv.. osv.. (Bare helt standare ting, for å hjelpe til å holde windows i tipp topp stand.. Så langt det lar seg gjøre, så klart.. ) .:CyberMan:. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Har samme problemet her. Fikk du løst det? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Er helt sikker på at problemet er enten driver, eller feil på HK. Er for mye til at det er bare cpu. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Problemet ditt kan være dårlige vifter som fulgte med prosessoren, eller dårlig kjølepasta eller at pastaen og CPU er "feil" satt på socketen. Jeg vet dette av erfaring, da jeg har hatt liknende problem. Når det er sagt kan jeg ikke kjenne meg igjen på laggingen du får i windows. Er luftgjennomstrømmingen i kabinettet bra, så det ikke samler seg varmluft som igjen er med på å ytterligere varme opp CPU? Hvis CPU og kjøling ikke er riktig montert kan det godt hende at fire minutter er mer enn nok til at systemet klikker pga varmeutviklingen. - Sørg for å ha en god kjølepasta, Artic Silver - Sørg for at pastaen legges på cpu riktig, det vil si ikke for mye og jevnt fordelt. Jeg ville her spurt en med erfaring hvis du ikke har gjort det før. Trust me, det kan være lurt. - Sørg for at kabinettet har god gjennomstrømming av luft. Om du ikke trekker inn luft utenfra, så sørg hvertfall for at du har vifter som blåser ut varmluften. Sett viftene høyt i kabinettet da varmluft stiger. Det kan godt være at du har en defekt hardware enhet. Lenke til kommentar
Mr.Salemonsen Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Norton er som et virus i seg selv.. istede for å blokere virusene suger det til seg virus... prøv avg free du finner det HER Enjoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå