Gå til innhold

Valg av firekjerne cpu og dx10 gpu?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ønsker meg ny maskinvare ut på nyåret, bla:

-Firekjerners cpu

-dx10 gpu

Ram og hovedkort tilpasses valget av cpu og gpu.

Hvilke produkter bør jeg holde øynene åpne for?

7465966[/snapback]

Litt off-topic, men: Hva skal du med 4 kjerners cpu som du ikke kan gjøre med en 2 kjerners cpu ?

Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg ny maskinvare ut på nyåret, bla:

-Firekjerners cpu

-dx10 gpu

Ram og hovedkort tilpasses valget av cpu og gpu.

Hvilke produkter bør jeg holde øynene åpne for?

7465966[/snapback]

Litt off-topic, men: Hva skal du med 4 kjerners cpu som du ikke kan gjøre med en 2 kjerners cpu ?

7466268[/snapback]

Mange av neste generasjons spill er designet for 4 kjerner. Bla. Alan Wake og Bioshock om jeg husker rett. Begge spillene er også designet for xbox360 som kjører på fire kjerner. Tenkte vel egentlig bare at det var fremtiden.

Så dere kan ikke peke meg mot noen kommende produkter jeg bør kikke etter?

Knutgrus:

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Da du ikke har satt noen makspris så har jeg plukket ut det som burde være det optimale for en quad core. Alt er fra komplett.

Ram, Hovedkort, Skjermkort, CPU og et kjærne kraftverk til og drive hele greia :)

Total pris: Kr 21387,-

7466933[/snapback]

Takker, det var et slikt svar jeg ønsket :)

768 MB - GDDR3 SDRAM på cpuen? Trodde 512 var maks jeg :ohmy:

Jeg går nok for en noe billigere løsning når tiden er inne. Men du har vært ytterst hjelpsom.

Ser for meg at budsjettet blir noenlunde slik:

Ram: 2000,-

Hovedkort: 1500 ,-

Gpu: 3500;-

cpu: 4000,-

Ca. 11.000,-

Har et lite Kraftwerk som jeg håper gjør susen :)

Aspire ATX-AS500W

Lenke til kommentar

Hvor langt ut på nyåret skal du kjøpe?

Går en del rykter om at ATI R600 kommer ut i løpet av januar måned, og pga alle ryktene (1&2gb GDDR4 f.eks) som går om ytelse på det kortet ville jeg sett det ann:)

Endret av Mow
Lenke til kommentar
Hvor langt ut på nyåret skal du kjøpe?

Går en del rykter om at ATI R600 kommer ut i løpet av januar måned, og pga alle ryktene (1&2gb GDDR4 f.eks) som går om ytelse på det kortet ville jeg sett det ann:)

7467079[/snapback]

Jeg regner med at det blir ut 1 kvartal jeg kjøper. Avhenger av hvilke teknologier og priser som er tilgjengelige.

Blir spennende når ati lanserer sin nye gpu. Blir nok til at jeg velger enten ATI R600 eller GeForce 8800GTX

Hadde jo selvfølgelig vært å litt greiere å vente til de nye dx10 kortene kommer ut i flere utgaver. Men så lenge klarer jeg ikke vente :)

Lenke til kommentar
Om man venter på det neste hele tiden, ender man med ingenting. ;)

Uansett hva du kjøper, går det maks 4-5mnd så er det noe mye bedre ute.

Litt morsomt lesestoff om R600 (basert på rykter)

7467099[/snapback]

He he, med et halvt tonn i vekt blir det vel til at jeg må legge kabinettet flatt så ikke gpuen løsner og faller ned. Og så kan jeg plassere skjermen min oppå kabinettet slik som i gamle dager :p

Nei, jeg skal nok kjøpe nytt hw snarest. Pengene er klare og viljen har rent over begeret. Har siklet lenge nok.

Lenke til kommentar
He he, med et halvt tonn i vekt blir det vel til at jeg må legge kabinettet flatt så ikke gpuen løsner og faller ned. Og så kan jeg plassere skjermen min oppå kabinettet slik som i gamle dager :p

Nei, jeg skal nok kjøpe nytt hw snarest. Pengene er klare og viljen har rent over begeret. Har siklet lenge nok.

7467124[/snapback]

Hehe, isåfall ville jeg anbefalt en tokjerners cpu (E6600 f.eks), da det normale menneske hverken har råd til, eller trenger en firekjerners før om ihvertfall 3 år;)

Men nå må du ikke glemme at et kabinett fort kommer på over tusenlappen om du ikke allerede har det:) Ekstremt lett å glemme det.

Lenke til kommentar

7467124[/snapback]

Hehe, isåfall ville jeg anbefalt en tokjerners cpu (E6600 f.eks), da det normale menneske hverken har råd til, eller trenger en firekjerners før om ihvertfall 3 år;)

Men nå må du ikke glemme at et kabinett fort kommer på over tusenlappen om du ikke allerede har det:) Ekstremt lett å glemme det.

7467164[/snapback]

I følge prisguiden så er den billigste firekjerneren på 4000,- Men det er sokkel 771? Den har jeg aldri hørt om?

Prisguide

Kabinetter har jeg.

Vel vel, tiden vil vise hva det blir til. Ny maskin blir det ihvartfall.

Edit:

Ahhh pokker jeg glemte harddisk! :ohmy:

Da er saken nesten biff. Da putter jeg de 4000,- heller i:

Intel Core 2 Duo E6600 og

Western Digital Raptor 150 GB, 10000 rpm, 16 MB

Tror dette er det lureste jeg kan gjøre.

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Ahhh pokker jeg glemte harddisk! :ohmy:

Da er saken nesten biff. Da putter jeg de 4000,- heller i:

Intel Core 2 Duo E6600 og

Western Digital Raptor 150 GB, 10000 rpm, 16 MB

Tror dette er det lureste jeg kan gjøre.

7467300[/snapback]

Høres bra ut. Men hvorfor ikke kjøre to "vanlige" 320GB-disker i RAID 0 i stedet for en raptor? Du får omtrent samme ytelse til samme pris, men over fire ganger så mye plass. Det er fint lite vits i å kjøpe raptor med mindre du kjører RAID.

Edit: De billigste firekjerneprosessorene i prisguiden er forresten serverprosessorere (xeon), og er lite egnet til spill.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...