marrern Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Hei. Bruker Suse 8.0, men klarer ikke å logge meg inn som user. Maskinen "henger" litt, før innloggingsvinduet kommer opp igjen. Klarer å logge meg inn som root-user. Har prøvd å endre passord og oppdatert systemet over ftp, men dette har ikke hjulpet. Noen som har gode forslag? Marius Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Vel det høres ut som feil passord Logg in som root på en terminal deretter prøver du å logge inn som en bruker. Så går du tilbake til vinduet du har logget inn som root og skriver "tail /var/log/messages" Da skal du får se en feilmelding om hvorfor brukeren ikke fikk logget inn. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 14:46, skrev marrern:Hei.Bruker Suse 8.0, men klarer ikke å logge meg inn som user. Maskinen "henger" litt, før innloggingsvinduet kommer opp igjen. Klarer å logge meg inn som root-user. Har prøvd å endre passord og oppdatert systemet over ftp, men dette har ikke hjulpet. Noen som har gode forslag?Marius det kan hende at X er litt korrupt det samme skjedde til meg med i FreeBSD, logg in som root og legg til en ny bruker, funka fint i FBSD. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 14:46, skrev marrern:Hei.Bruker Suse 8.0, men klarer ikke å logge meg inn som user. Maskinen "henger" litt, før innloggingsvinduet kommer opp igjen. Klarer å logge meg inn som root-user. Har prøvd å endre passord og oppdatert systemet over ftp, men dette har ikke hjulpet. Noen som har gode forslag?Marius det kan hende at X er litt korrupt det samme skjedde til meg med i FreeBSD, logg in som root og legg til en ny bruker, funka fint i FBSD. eller fjern X og insatller det på nytt. Lenke til kommentar
marrern Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Takker for svar. Det var imidlertid endring i nettverksinnstillingene som gjorde det hele. Funker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå