Magnux Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Har bygget selv med utgangspunkt i "gameren" her på hw.no. Ved boot gis ingen signaler til skjermen, og D-Bracketen stopper på "Memory detection test". Det er ingen feil på monitor eller skjermkort. Altså skulle det bety at minnet er ødelagt eller ikke installert korrekt. Jeg har forsøkt plassert minnebrikken i alle tre slottene uten resultat. Har jeg fått en ødelagt minnebrikke? Eller er det selve hovedkortet det er noe galt med? Eller er det kanskje jeg som har gjort noe feil her? Rundt om på nettet er det lite hjelp å få, så jeg ville satt stor pris på hjelp fra dere! Spec: Suntek Miditower 300W TH656X Vivid MSI 645PE MAX2 Pentium 4 2,4GHz PC533 boxed DDR-DIMM PC2700 512MB (for DDR-PC333MHz) WD Caviar 120GB IDE 7200RPM 8MB cache ATI Radeon 7200 Pioneer DVD-117MG Mitsumi CD RW LG 19" CRT 99G Standard mus, tast osv. Takk! Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Mitt tips er at det er minne-brikken det er noe galt med. Som oftest er det det som er problemet. Hvis du har mulighet kan du jo teste minnebrikken i en annen maskin. Hovedkortet kan også være synderen men det er mindre trolig. Lenke til kommentar
Magnux Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Litt av problemet her er at jeg ikke har mulighet til å sjekke det, ellers hadde jeg selvfølgelig gjort det. Vil gjerne ha flest mulige årsaker før jeg går ut for å finne noen jeg kan teste hos... Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 annskaff deg en ny minne brikke eller lån en av en kammerat for å teste. Lenke til kommentar
DarkTower Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Hei! Når du kjører Pentium må du ha 2 identiske rambrikker... Mens det trenger du ikke med AMD...:smile: Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 15:07, skrev DarkTower:Hei!Når du kjører Pentium må du ha 2 identiske rambrikker... Mens det trenger du ikke med AMD...:smile: Dette gjelder vel kun ved bruk av rambus ram(?) Lenke til kommentar
DarkTower Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Dette gjelder ved bruk av DDR ram... Lenke til kommentar
Magnux Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Må merket være likt, eller holder det med samme specs? Lenke til kommentar
t-bird Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Ja, det er ALLTID best å benytte like RAM brikker fra samme fabrikant slik at en unngår å komme opp i problemer som kan oppstå ved bruk av ulike brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå