eirikbr1979 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei, jeg har et MSI 975X Platinum PowerUP Ed. samt en Intel E6600. Dette fungerer greit med untak av tempavlesing i SpeedFan 4.31. CPU temp varierer fra ca -100 til 120 i løpet av sekunder. Andre tempmålere gir mer fornuftige resultater. Jeg kan lese av temp i bios og medfølgende MSI sw, men vil gjerne bruke SpeedFan. Noen forslag? eirik Lenke til kommentar
lasr Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Under configure> advanced er det normalt mulig å endre temperaturdiode. Feil diodetype gir slike abnorme utslag som du har. Har ikke speedfan her nå så jeg husker ikke helt navnene på de forskjellige. LASR Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) Hvis tempen din er på 100-120 så skru av maskinen tvert og ta av cpu viften og se om noe er galt Endret 10. desember 2006 av skylinepower Lenke til kommentar
eirikbr1979 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Tempen er definitivt ikke på 100 grader, den danser mellom -100 og pluss 100. Jeg har forsøkt å endre som nevnt i post to her og får da mer fornuftige resultater, men da ligger temp på 26 grader så og si permanent, noe som jo også selvfølgelig er galt. Er det noen andre som har dette hovedkortet og får speedfan til å fungere tilfredsstillende? Jeg har sjekket i BIOS og der ser temp mer sannsynlig ut så jeg tror ikke det er noe galt med selve sensoren. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har også det samme problemet at speedfan viser funky temperaturer, tror det er hovedkortet som ikke støtter ulike programmer, Bruker tat til å lese av core temp nå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg