Gå til innhold

HD på 720P og 1080P, kan disse vises via en data ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ha en datamaskin med nok regnekraft til å behandle datastrømmen for 1080P, et program som kan dekode og spille 1080P, et skjermkort som støtter visning av 1080P, og en kabel mellom skjermkort og TV som kan overføre 1080P. For 720P gjelder det samme, bare med lavere krav til maskinvaren. For visning av kryptert materiale i 1080P kreves at maskinvaren støtter dette.

Lenke til kommentar

etter min mening er 1920x1080 en oppløsting som er mest beregnet pc,

når man har tenkt på å bruke den til en pc, så må man se etter 1:1 pixelmapping og 1080p via hdmi, de enste tvene jeg vet om er Sony **X2000 og Sony **W2000 seriene som støtter 1080p fra pc her til lands

og ** kan være 40",46",50" osv ;)

så du burde se på 40X2000 eller 40W2000 :)

når det kommer til kraft, så trenger man et directx 9 skjermkort som er veffal fra (radeon 9700,geforce 6800 eller nyere) ~2003, vis man skal se på film, vis man skal spille, så må man ha veffal et fra ~2006 ( radeon x1x00, geforce 7* eller nyere)

håper dette hjelper deg :thumbup:

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Ifølge denne tråden så støtter den ikke 1080P.

"Hmm, den lille flimringen jeg bemerket tidligere begynner å bli direkte plagsom... ser nesten ut som de-interlacing problemer... er vel ikke mulig at skjermen ikke takler 1080p via HDMI, og bare kjører 1080i??

Data fra skjermen, hentet ut via Powerstrip, hinter desverre til dette... her står det max oppløsning: 1920x540(i)...

Hvis dette virkelig er tilfellet, og ikke mulig å komme seg unna så må jeg nok desverre levere tilbake skjermen.

Edit: Fant etter mye lesning en instilling for interlaced/progressive i nVidia controll panelet, der var den satt til interlaced. Prøvde progressive, men da ble skjermen blå.

Mail har blitt sent til netshop, med tanke på den misvisende informasjonen på siden dems (og Toshiba sin forsåvidt) regner jeg med at jeg slipper å betale for den ganske så dyre LCD-frakten. Ja-ja, da er det bare å fortsette jakten på den beste TV'en til PC-bruk"

Blir jo også bekreftet her.

Endret av Samojed
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...