sleden Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 jeg har satt sammen en pc og når jeg skal til å innstalere windows på den nye hardisken kommer denne blåskjermen med feilmelding: det er oppdager et problem og windows er avsluttet for å hindre på datamaskinen osv.... utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylige innstalerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. kontroller at harddstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. kjør chkdsk /F for å se etter skade på harddiskstasjonen og start datamaskinen på nytt. testa denne harddisken på en annen pc og den funka fett som den skal:) hvilke innstillinger eller deler kan være galt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Prøvd memtest86 ? Lenke til kommentar
sleden Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Prøvd memtest86 ? 7465584[/snapback] jeg har verken windows eller noe men er dette noe som er i biosen eller? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 List opp hardware samt windowsen du prøver og innstallere Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 er min pc det som er galt med Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Yes, greit om dere gir en indikasjon på hardwaren som er innstallert, samt hvilke innstillinger som er brukt. Takk. Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325457 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322632 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327615 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054 og så har jeg en harddisk på 160 gb sata jeg prøver og instalere windows så kommer den jævla feil meldingen opp jeg har satt sammen en pc og når jeg skal til å innstalere windows på den nye hardisken kommer denne blåskjermen med feilmelding: det er oppdager et problem og windows er avsluttet for å hindre på datamaskinen osv.... utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylige innstalerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. kontroller at harddstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet. kjør chkdsk /F for å se etter skade på harddiskstasjonen og start datamaskinen på nytt. testa denne harddisken på en annen pc og den funka fett som den skal:) hvilke innstillinger eller deler kan være galt? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Vises harddisken i BIOS? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Prøvd memtest86 ? 7465584[/snapback] jeg har verken windows eller noe men er dette noe som er i biosen eller? 7469057[/snapback] Med memtest86 kan du teste cpu og RAM. Legges ned på CD eller Diskett og så starte maskinen med denne i stasjonen. Går testen greit vet du at CPU og RAM er ok. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Når jeg bygde min første PC fikk jeg også feilmeldinger når jeg skulle begynne windows installasjonen. Testet en og en RAM-brikke og kom frem til at den ene var gåen. Hva slags feilmelding er det? Får du beskjed om at noen filer mangler eller er korrupte? -Prøv PC'en med en og en RAM-brikke eller/og kjør memtest for å se etter feil. Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 men det kommer jo opp noe med hardisken Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Har du en OEM-versjon av Windows? Hadde samma problemet som deg, men en OEM-versjon løste det. Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 hva er det da har windows home edison Lenke til kommentar
geil Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Finn frem driverdiskettene som fulgte med hovedkortet, det skal være tre stykker. Når du har bootet og skal installere Windows står det nederst at du skal trykke f6 for å installe tredjeparts kontrollere. Trykk da f6 og vent til du blir bedt om å sette i diskettene. (Installasjonen loader drivere alle drivere før du skal installere de fra diskettene.) Bruk alle tre diskettene for sikkerhets skyld. Bygde en pc med samme hovedkort og cpu og fikk da blåskjerm under windowsinstallasjon. Det skyldtes da at jeg skulle installere fra optisk enhet på IDE-kanalen, og den trenger windows tredjepartsdrivere for. Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 fikk bare med en disket og en cd tror jeg takk for tipset skal ta å prøve det å se om det funker Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 På et 775 hovedkort ligger det vel en "native SATA controller" dvs. med XP med SP2 trenger en ikke og "tulle" med floppyer med SATA drivere under instalasjonen når den controlleren blir brukt. Endel hovedkort har ofte 2 eller flere controllere, de som er "importert" (ikke sitter i 775 chippen) av kortprodusenten kan trenge floppyhjelp. Har et nForce4 hovedkort der eg bruker nForce sin SATA controller (gjorde dette for snart 2 år siden), oppgraderte min gamle XP med SP2 og laga en "ny" XP CD med SP2 - fremgangsmåte er sticky under "lagringsmedier". Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 ok og hva vil det si skjønte ikke så mye av det du skrev der da hehe Lenke til kommentar
HAG Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) ok og hva vil det si skjønte ikke så mye av det du skrev der da hehe 7472182[/snapback] Her kommer noen forklaringer om SATA disker. Fant mer: her er guide til slipstreaming av XP CD for og lage en "ny" XP med SP integrert. Noe i denne duren eg prøvde på lenger oppe Endret 10. desember 2006 av HAG Lenke til kommentar
wintaker Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 ok men det er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå