Gå til innhold

Radeon 9700 pro eller Geforce FX ?

twarr

Anbefalte innlegg

lol ?

hvordan du i det hele tatt kan påstå at nvidia trenger lang tid på å produsere skikkelige gode drivere som drar det meste ut av kortet når du vet det ikke stemmer.

nvidia har alltid hatt styrke innen driverne til geforce kortene, finnes ingen tvil om det.

geforce 4 rettet opp alle dårlige minner om at nvidia ikke har god 2d kvalitet.

ati har siden radeon 7500 hatt problemer med driverne, først nå med radeon 9700 pro at de faktisk har fått til noe.

samtidig som dette kortet klikker i diverse spill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-19 14:22, skrev josteinsen:

radeon hadde jeg valgt...

den er rask nok i massevis
og gode drivere vil nok helt sikkert foreligge leeeenge før nvidia har fått ut helt ferdige og optimaliserte drivere til FX.

mener å ha sett et sted at prisen ved lansering av FX kommer å ligge på rundt 5k oxo....ikke verdt det. Tror det var pcworld.no som påstod det i dag

Radeon kortet er kanskje raskt nok i massevis nå, men utviklinga går vet du.. personlig kommer jeg til å vente lengst mulig med å bytte ut GF4 ti4400 kortet mitt.. Men jeg er helt enig.. kjøp det nest beste, da fårt du mest for pengene!

Jeg forstår ikke folk som kjøper hardware på lanseringen.. Det synker jo så fort i pris at det er helt skandaløst! Folk som bruker 6-7000 på en P4 3,06 prosessor i dag i steden for å vente en måned eller 2, eller evt kjøpe 2,8 og overklokke litt..

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hva folk gjør med riverne fra ATI, jeg fikk nettopp ett Radeon 8500LE i posten(kjøpte det for hydravision, ikke 3D). Funker helt genialt med spill og hydravision er jo skikkelig genialt(bruker win XP). Får faktisk over 9000 poeng i 3DMARK SE med det, i motsetning til det gamle Radeon 32MB kortet mitt som jeg fikk i overkant av 3000 med. Før det hadde jeg ett Rage Fury kort, det hadde jeg litt driverproblemer med, men ikke verre enn det andre hadde med TNT på samme tidspunkt. Det er en selvfølge å laste ned nye drivere fra ATI eller Rage3d.com og ikke bruke gamle fra CDen som fulgte med.

Noen vil alltid ha problemer, men det er ikke sikkert at det er grafikk-kortet sin skyld. Det kan like godt være HK, særlig dersom det kommer med VIA chipsett bør man nok heller se den veien enn mot ATI. Evnt kan en bugget windows innstall kan også være "uheldig".

Dvs jeg ville heller kjøpt et Radeon 9700 nå og hatt det litt morsomt i de neste 3+ mnd enn å gå rundt og vente på at GF-FX skal være tilgjengelig i store nok volumer. Og som en sa, også Nvidia må utvikle driverne før potensialet i kortet blir utnyttet fullt ut.

Lenke til kommentar

Ærlig talt!... har en LITEN følelse av at det er flere som er litt stormans-gær her..! Seriøst!

Si meg: !... ha f*n er vitsen med å betale (ifølge ryktene, som ofte har rett) 4-5000kr for et Geforce FX kort og oppnå 180fps, når en kan skaffe seg et 9700 kort til under 2500kr og cruse med for eks masse AA og AF i 1280x1024 med 100-150fps... For meg er det helt sykt å bruke masse penger bra for å ha 30 fps mere enn kompis'n... Øyet ser ikkje noe forskjell på 100 og 500 fps uansett! De som påstår at å spille på kun 100 fps er jævli, trenger å oppsøke pyskiater AZAP...

Eg vil presisere at eg har ikkje ATi som tros-samfunn... eg bare kommenterer det faktiske forhold mellom pris og hva du har igjen..

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 16:46, skrev RiZLa:

Skal kjøpe meg radeon 9700. ikke pro.

Så at en person ikke fikk 100 fps i cs på det.. stemmer det.. ? *må ha 100 fps* =)

Meget fornuftig valg.

Tenker på et Sapphire Radeon 9700 selv.

Svært høy ytelse til en fornuftig pris.

Tror ikke du trenger å bekymre deg for ytelsen i CS.

[ Denne Melding var redigert av: maximus på 2002-11-19 16:55 ]

Lenke til kommentar

[/offtopic]

I cs er det CPU som hovedsaklig bestemmer ant. fps.

Et GF 2 MX 400 er raskt nok til å holde ganske stabilt 100 fps sammen med en AMD XP 1600.

Dersom man har et Radeon 8500 og ikke får 100 fps har man enten:

A. For treig CPU

B. Feil på drivere

C. Feil på software

Spilte på en PC som en kompis har; Duron 1200 Mhz, 256 SDRAM og GF4 4200Ti. Den klarte ikke å holde _stabilt_ 100 fps hele tiden. (ja alle drivere var oppdatert osv. + tweaket cfg) Grafikkkortet var også moderat overklokket.

"Fps-dropps" kom blant annet når det var flere smokegranater, HE- granater og 4-5 stykker som beveger seg i bildet samtidig som mna selv beveger seg og skyter. Da klarer ikke Duronen å holde fps på 100 hele tiden.

[/offtopic]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 16:46, skrev RiZLa:

Skal kjøpe meg radeon 9700. ikke pro.

Så at en person ikke fikk 100 fps i cs på det.. stemmer det.. ? *må ha 100 fps* =)

Det var vel med et Radeon 8500. Med 9700 burde ikke det være noe problem, det er tross alt det nest råeste på markedet.... etter 9700PRO :smile:

ATI må jo være råkult dersom du ikke vil støtte om storkapitalen og slikt. Egentlig underlig at folk med AMD CPUer som hevder seg selv politisk korrekt går hen og kjøper Nvidia. Personlig kjøper jeg ATI fordi det funker best til mine formål, jeg er som sagt på det 3dje ATI kortet på ca 4 år, dog er jeg svoren Intel tilhenger etter en "close encounter" med AMD :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 16:40, skrev zemtex:

... Seriøst!

Si meg: !... ha f*n er vitsen med å betale (ifølge ryktene, som ofte har rett) 4-5000kr for et Geforce FX kort og oppnå 180fps, når en kan skaffe seg et 9700 kort til under 2500kr og cruse med for eks masse AA og AF i 1280x1024 med 100-150fps... For meg er det helt sykt å bruke masse penger bra for å ha 30 fps mere enn kompis'n... Øyet ser ikkje noe forskjell på 100 og 500 fps uansett! De som påstår at å spille på kun 100 fps er jævli, trenger å oppsøke pyskiater AZAP...

eg bare kommenterer det faktiske forhold mellom pris og hva du har igjen..

MVH ZemteX

Jeg er så enig som jeg kan få bli. Gå for ATI kortet, du får nærmest samme ytelse, til halve prisen. Den ytelsesforskjellen som er, er ikke merkbar. Ikke for det blotte øyet. Hvis du få 20 fps men _alle_ innstillingene på maks med fx kortet... so what?? Ta en innstilling litt ned hvis du er fps-freak. Hvis ikke så er det fullt spillbar, og jeg er <100% sikker på at det kortet holder bra stand en _GOD_ stund!

mvh En Tiger =)

Lenke til kommentar

No låner jeg et geforce 3 ti 500 fra en kamerat..

maskinen hans vart lynskadd, så han har ikke kjøpt seg nye deler enda.. når han skal ha det igjen, må jeg ha et alternativ! eneste kort jeg har pr. dags dato liggende i skuffen er et gammelt matrox g200 eller.no....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 17:10, skrev Admin'c:

Hvis du leste den rewieven jeg leste så kom det gloheit luft ut av vifta... Ville nok vente og høre hva støynivået blir så du ikke angrer...

I følge anand så bråker den mindre enn ti4600 på det værste (vifta regulerer seg etter hvor mye du bruker den). Men det var en versjon som tar to kortplasser, de kommer helt sikkert til å gi ut en med litt lavere frekvens som bare tar en plass, mulig den bråker mer.

AtW

Lenke til kommentar

Vil nok anbefale å gå for Radeon 9700 kortet...

GeForce kortet vil nok ikke bli tilgjengelig før Januar/februar, og prisen vil nok var forholdsvis skremmende den første måneden....

Ytelsesmessig så er det ikke mye som tilsier at GF-FX kortet skal vare 40% raskere enn Radeon 9700....

I de fleste tilfeller så er jo kortet CPU-limited uansett... unntatt hvis du slenger på 1600x1200 med 6x FSAA & Anisotropic filtering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...