Gå til innhold

Radeon 9700 pro eller Geforce FX ?

twarr

Anbefalte innlegg

heisann!

Faren til en kamerat av meg er nede i usa, og han kommer hjem helt inne i jula (22. eller 23. desmber), og jeg tenkte at han skal få ta med et radeon 9700 pro kort.. men nå kommer Geforce FX som skal være 40 % raskere.. joda jeg vet det ikke er vits i å vente for det kommer hele tiden noe nytt.. men jeg kan få radeon 9700 pro til ca. 2300 kr i usa.. er det verdt å vente på geforce fx?

Hva er deres meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer alltid noe bedre, og pris/ytelses -messig ville jeg kjøpt Radeon kortet fra USA istedetfor å vente.

Min oppfatning...

edit: bare et lite tillegg :smile:

sof

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-11-19 14:23 ]

Lenke til kommentar

Hei, GeForce FX kommer ikke til å bli ca 40% raskere enn ATI med det første, først må drivere lages også spill osv. ATI har flere smarte og nyere løsninger enn nvidia. Men så er nVidia bedre på spill osv, mens ATI er bedre på 2d og spill. Jeg ville gått for GeForce FX helt klart, men det koster jo litt mer enn Radeon, men hvis penger ikke spiller noen solle så budre du gå for GeForce FX. (det ville jeg ha gjort). Jeg venter på GeForce FX selv jeg. Hvis du kunne fått skaffet et til meg også ville jeg være KONGE happy! Send meg en mail da vel: [email protected]

Mvh Commanders

Lenke til kommentar

radeon hadde jeg valgt...

den er rask nok i massevis og gode drivere vil nok helt sikkert foreligge leeeenge før nvidia har fått ut helt ferdige og optimaliserte drivere til FX.

mener å ha sett et sted at prisen ved lansering av FX kommer å ligge på rundt 5k oxo....ikke verdt det. Tror det var pcworld.no som påstod det i dag

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 14:31, skrev Jørgen-aa:

Quote:

Den 2002-11-19 14:24, skrev Yidaki:

Vent til GeforceFx kommer..det kommer til å RULE bigtime :smile:

akk...nok en Nvidia disippel :wink:

De har ihvertfall peiling på driver-støtte. Det kan jo anses som å være gratis oppgradering av kortet. Dette er noe ATI kan lære av. Og så kan Nvidia lære litt om 2D og tv-out av ATI :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 14:41, skrev smetho:

Quote:

Den 2002-11-19 14:31, skrev Jørgen-aa:

Quote:

Den 2002-11-19 14:24, skrev Yidaki:

Vent til GeforceFx kommer..det kommer til å RULE bigtime :smile:

akk...nok en Nvidia disippel :wink:

De har ihvertfall peiling på driver-støtte. Det kan jo anses som å være gratis oppgradering av kortet. Dette er noe ATI kan lære av. Og så kan Nvidia lære litt om 2D og tv-out av ATI :smile:

Må nok si meg enig at nvidia lager bedre drivere enn det ATi gjør. Tror dette kortet kommer til å bli helt rått.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke ATi har kommet med nye kort i februar, men når februar kommer kan vi ATi fans si "nå er det nå ikke lenger til ATi kommer ut med nytt kort".

Ville pers. gått for ATi kortet. Hovedgrunnen til det er nok at jeg er ATi fan, men du må betale dobbelt så mye for den nye toppmodellen til Nvidia når den kommer.

Lenke til kommentar

smetho skrev (2002-11-19 14:41):

De fleste Nvidia kort er jo ikke TVut i chippen de. De folka som setter samme kortene bruker jo som regel Coxenant og Philips Tvout chipper. Få dem til og sette inn noen bedre så får du bedre TVut. Ikke skyld på Nvidia.

http://www.startreknorge.com

@#hw.no@undernet

[ endret av CFD den 2002-11-19 15:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...