nikey Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 nja, hvis du er inni counter strike stadiet så er vel pc ikke no for deg. Warcraft3 og q3 fungere glimrende på maccer. de eneste spille jeg spiller. Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Noen som vet hva om det finnes netmeeting til Mac, som fungerer mot en pc? -Anders- Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-22 23:35, skrev Andersgh:Noen som vet hva om det finnes netmeeting til Mac, som fungerer mot en pc?-Anders- Hva er netmeeting? Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Prøv å innstallere M$ Messenger. Da får du det kanskje med. Messenger funker iallfall fint til Mac. Kommunikasjon MAC-PC har alltid før vært et problem, inntil OSX. Den vanligste løsningen før var å bruke en ftp-server i nettverket som mellomstasjon. Det finnes også en annen løsning der pc-ene innstallerer MacOpener(for å lese filsystemet) samt et annet prog(PCMACLAN?) som jeg ikke husker navnet på i farten. For å bidra til diskusjonen PC og Mac hva er best, så ser jeg disse to fordelene med Mac: -Final Cut Pro 3 eksisterer bare til Mac. ***** bra! -Uerfarne brukere ødelegger ikke så lett systemet. Ellers så hater jeg Mac, men må bruke det endel i redigeringssammenheng. Spesielt hater jeg de forbanna musene som bare har en knapp, slik at man må bruke ctrl knappen (TO HENDER!!!) for å få "høyre musknapp". ***** Bongo! Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 00:42, skrev Wundel:Prøv å innstallere M$ Messenger. Da får du det kanskje med. Messenger funker iallfall fint til Mac.Kommunikasjon MAC-PC har alltid før vært et problem, inntil OSX.Den vanligste løsningen før var å bruke en ftp-server i nettverket som mellomstasjon.Det finnes også en annen løsning der pc-ene innstallerer MacOpener(for å lese filsystemet) samt et annet prog(PCMACLAN?) som jeg ikke husker navnet på i farten.For å bidra til diskusjonen PC og Mac hva er best, så ser jeg disse to fordelene med Mac:-Final Cut Pro 3 eksisterer bare til Mac. ***** bra!-Uerfarne brukere ødelegger ikke så lett systemet.Ellers så hater jeg Mac, men må bruke det endel i redigeringssammenheng. Spesielt hater jeg de forbanna musene som bare har en knapp, slik at man må bruke ctrl knappen (TO HENDER!!!) for å få "høyre musknapp". ***** Bongo! Bruker miranda jeg, da får jeg ICQ og MSN i ett prog som tar så og si 0 RAM, og prosessorkraft. For å kommunisere mellom Mac og PC har man bare behøvd å installere Dave, noe som har funka i maaange år. Hvis den enknappede musa suger så, hvorfor ikke kjøpe en 2 knappers, eller 3 knappers. OSX støtter det jo. Er jo bare å koble i og så funker det. Lenke til kommentar
Wundel Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Skal man liksom ha med seg sin egen mus da? Vi har da ca. 25 mac'er med lada-muser. Tenker ikke bare på meg selv må du skjønne. Det er selve grunntanken som er irrasjonell: Design er viktigere en funksjonalitet og komfort. (Eks. den forferdelige musa til iMac (Den flate lille dårlige), den gjennomsiktige (som du må ha spesialgrep på for å flytte med knappen nede)) På noen felter er tenkes det fornuftig: Firewire standard på alle mac'er, droppe floppy osv. Men ovenfornevnte er eksempelet på det motsatte. Det finnes nok av andre eksempler også. Problemet var at man trengte 3-parts programvare for å få kommunikasjonen til å funke. Det er jo litt barnslig at de ikke har fått ordnet før Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 01:00, skrev Wundel:Skal man liksom ha med seg sin egen mus da? Vi har da ca. 25 mac'er med lada-muser. Tenker ikke bare på meg selv må du skjønne.Det er selve grunntanken som er irrasjonell: Design er viktigere en funksjonalitet og komfort. (Eks. den forferdelige musa til iMac (Den flate lille dårlige), den gjennomsiktige (som du må ha spesialgrep på for å flytte med knappen nede))På noen felter er tenkes det fornuftig: Firewire standard på alle mac'er, droppe floppy osv. Men ovenfornevnte er eksempelet på det motsatte.Det finnes nok av andre eksempler også.Problemet var at man trengte 3-parts programvare for å få kommunikasjonen til å funke. Det er jo litt barnslig at de ikke har fått ordnet før Jeg synes nå apple pro musene. De med en eneste stor knapp som er hele musa er en av de beste musene. Det er ikke bare jeg som synes heller for jeg vet mange som heller bruker den enn logitechen sin med 4 knapper. Den lille runde musa derimot var håpløs, men når man skal være innovativ så er det klart at man gjør misstak av og til. Grunnen til at PC og Mac ikke har kommunisert før uten 3part er vel at behovet har vært veldig lite, men nå som målgruppen og hele strategien til Apple har forandret seg så er jo dette ett must. Grunnen til at de holder seg til en knapp er vel at det skal være enkelt. Du kan jo trykke ctrl + musa eller bare holde museknappen nede i 1 sec så kommer menyen opp. Om en Mac har 1 knapps mus og en PC har 2 knapps mus så er vel ikke dette en særlig stor grund til å velge den ene framfor den andre. Det er vel bare spørre systemansvarlig om han kan kjøpe noen jallamuser til 25,- med 3 knapper som dere kan få bruke.. Det var Apple som gjorde USB til en standar også. USB på tastatur og skjerm er jo genialt. Kan jo bare koble inn musa og digicamen i tastaturet. På knappen på tastaturet er jo genialt. Springloaded folders. Dette er ting som Mac har hatt i eveigheter som PC-verdenen enda ikke har klart å kopiere. Også er det alle de andre tingenen som de allerede har kopiert da... Det meste av det nye kommer først til Mac fordi Apple er innovative, mens MS er en gjeng med etternølere! [ Denne Melding var redigert av: MCDr på 2002-11-23 15:21 ] Lenke til kommentar
macrules Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 01:00, skrev Wundel:Skal man liksom ha med seg sin egen mus da? Vi har da ca. 25 mac'er med lada-muser. Tenker ikke bare på meg selv må du skjønne. Dersom man snakker om bærbare, så ligger spesialtastene så nærme "muse-flaten" at man bruker kun en hånd. Jeg bruker venstre pekefinger til å bevege musa, og lillefinger til å trykke ctrl, alt eller command-tasten. Tommelen bruker jeg til "muse-knappen". Dvs at jeg kun trenger en hånd.(Istedet for høyre museknapp.) Dessuten er det mye raskere å bruke taste-kombinasjoner enn mus. Jobber man slik på en bærbar mac, er det mye raskere enn ved å bruke mus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå