Gå til innhold

Det største problemet med en Mac er vel linking?

Muntiadok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hort noe om at den nye utgaven av OSX skal vare mye bedre paa nettop dette. Husker ikke helt hva den nye distrubisjonen heter men synes aa huske at den het Jaguar eller noe annet bil merke liknende ting? Stemmer dette?? Noen som har provd det..?

Er det fett???

Erik

Oh, is the Internet on computers now?"

- Homer J. Simpson

[ Denne Melding var redigert av: schelvan på 2002-11-19 14:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Det største problemet er vel det at det finnes så mange duster rundt omkring som bruker PC ...

Slike uttalelser kan vi vel spare oss for?

Det skaper ikke noe bedre stemning på forumet.

Husk at noen liker det ene og andre liker det ...det andre. Mac og PC har både fordeler og bakdeler. Det som er viktig er hva DU liker.

Lenke til kommentar

Quote:

Husk at noen liker det ene og andre liker det ...det andre. Mac og PC har både fordeler og bakdeler. Det som er viktig er hva DU liker.

Enig. . . . men,

Mange har derimot ikke peiling på data.

Disse blir offer for profiteringen til mac/pc folk. (Meg inkludert.) :smile:

Det er da helt naturlig at mac/pc "fanatikere" utkjemper såkalte "dueller"? (Morsomt er det også)

Iblant havner desverre uskyldige imellom. Bare å beklage!

Lenke til kommentar

Kanskje man heller skal prøve å komme inn på hva som egentlig var spørsmålet i begynnelsen av tråden, i stedet for å diskutere hvem om liker hva, og hva som er best...

Jeg har selv både pc og mac hjemme, alle er koblet sammen via WLAN (trådløst). Hvis du med "linking" mener fildeling så er dette faktisk til tider lettere med en pc og en mac. Har opplevd mye mer problemer med kompitabiliteten mellom forskjellige windowsversjoner, en mellom windows og MacOS. Nå har jeg da mest erfaring med MacOS 10.2 (Jaguar), men dette er da mest aktuelt å bruke på nye maskiner.

Man trenger ikke installere Appletalk eller lignende på pc'en, mac'er med Jaguar prater sammen via SMB (vanlig fildeling, Andre Datamaskiner, //ip-adresse <-- finner ikke backslash :smile: etc...) som de fleste pc'er gjør, inkludert linux og gud vet hva...

Man browser gjennom workgroups som om man satt på en pc via en Koble til knapp i hovedmenyen, og et ikon med den aktuelle maskiner legges på skrivebordet :smile: Så er det bare å laste ned...

Når det gjelder andre aktuelle "linke-ting", så gjøres alt via tcp/ip så dette skulle ikke være noe problem, men jeg mener at det ligger inne en IPX protokoll hvis dette skulle bli nødvendig.

Det eneste negative jeg kan peke på med macen er at nettbanken ikke kan brukes med IE5 (skandiabanken), men dette er skandiabanken sin feil...De fleste programmer til pc finnes i en eller annen versjon også til mac, og jeg ser at en fin liten haug med spill også er tilgjengelig :smile:

Håper dette svarte på spørsmålet ditt...?

Mvh

Sindre Hellevik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-21 23:17, skrev Stressles:

Kanskje man heller skal prøve å komme inn på hva som egentlig var spørsmålet i begynnelsen av tråden, i stedet for å diskutere hvem om liker hva, og hva som er best...

Jeg har selv både pc og mac hjemme, alle er koblet sammen via WLAN (trådløst). Hvis du med "linking" mener fildeling så er dette faktisk til tider lettere med en pc og en mac. Har opplevd mye mer problemer med kompitabiliteten mellom forskjellige windowsversjoner, en mellom windows og MacOS. Nå har jeg da mest erfaring med MacOS 10.2 (Jaguar), men dette er da mest aktuelt å bruke på nye maskiner.

Man trenger ikke installere Appletalk eller lignende på pc'en, mac'er med Jaguar prater sammen via SMB (vanlig fildeling, Andre Datamaskiner, //ip-adresse <-- finner ikke backslash :smile: etc...) som de fleste pc'er gjør, inkludert linux og gud vet hva...

Man browser gjennom workgroups som om man satt på en pc via en Koble til knapp i hovedmenyen, og et ikon med den aktuelle maskiner legges på skrivebordet :smile: Så er det bare å laste ned...

Når det gjelder andre aktuelle "linke-ting", så gjøres alt via tcp/ip så dette skulle ikke være noe problem, men jeg mener at det ligger inne en IPX protokoll hvis dette skulle bli nødvendig.

Det eneste negative jeg kan peke på med macen er at nettbanken ikke kan brukes med IE5 (skandiabanken), men dette er skandiabanken sin feil...De fleste programmer til pc finnes i en eller annen versjon også til mac, og jeg ser at en fin liten haug med spill også er tilgjengelig :smile:

Håper dette svarte på spørsmålet ditt...?

Mvh

Sindre Hellevik

Tror Netscape 4 og 6.2 funker på skandiabanken med Mac.

Lenke til kommentar

I følge Scandiabanken er Netscape 4.7x den eneste browser for mac som fungerer hos Skandiabanken. Har ikke testet den helt nye Netscape 7.0 ennå, men må vel gå ut ifra at Skandiabanken selv er klar over hvilke kompatibilitetsmuligheter de stiller til rådighet for kundene sine.

DnB's nettbank støtter f.eks. ikke mac i det hele tatt :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 11:41, skrev novalis:

I følge Scandiabanken er Netscape 4.7x den eneste browser for mac som fungerer hos Skandiabanken. Har ikke testet den helt nye Netscape 7.0 ennå, men må vel gå ut ifra at Skandiabanken selv er klar over hvilke kompatibilitetsmuligheter de stiller til rådighet for kundene sine.

SkandiaBanken skrev til meg at under OSX så kunne man bruke Netscape 6.2

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 09:15, skrev Muntiadok:

Takk for mye god info...men jeg blir fortsatt ikke klar over om man bare kan plugge i nettverkskabelen så vil Neverwinter Nigts fungere mellom pc og mac?

Du plugger i netverkskabelen og trykker connect to server og skriver inn den IPn på den maskinen du vil inn på, så havner den på desktoppen din.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-22 11:41, skrev novalis:

Mozilla går fint. (Via gammel meny)

Lenke til kommentar

Linke spill mellom pc og mac går stort sett ikke. Du må linke mellom PC-PC og Mac-Mac. Derfor er det nok fordel å satse på PC hvis det er spill du er interessert i. De fleste kompisene dine har vel PC, right?

Selv om OSX og Mac er et utrolig godt bra system , og mange gode spill er kommet til plattformen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...