Gå til innhold

Noen som vet om denne printeren duger?

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Er en ungdom som ikke har så mye å rutte med fortiden.Men skal innvestere i en printer/fotoskriver.

Tenkte på denne:Canon pixma ip4300,noen som har denne eller vet om den er bra :hmm:

Det jeg skal bruke den til blir vell til og skrive ut dvd covere og bilder fra digital kameraet mitt.

PS noen som vet om blekket varer en stund i denne?Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325574

Gitt en innkjøpspris på 1000 kr over nett pluss frakt 150 kr, og gitt at blekkpatronene som leveres med skriveren sikkert ikke er mer enn 50 % fulle, og gitt at et komplett skifte av blekkpatroner kommer til å koste 600 kr (5 stk), kommer dette til å bli en smule dyrt i lengden.

Patronene leveret i 13 ml-utgaver til 125 kr per stk, og dette er meget lite dersom du skal skrive ut mange bilder. Det trekker opp at skriveren støtter utskrift på CD, men jeg tror at du kommer til å betale dyrt for utskrift av mange bilder.

Disse patronene klarer inntil 420 sider ved 5 % dekning, og 5 % dekning er en normal A-4 side med tekst. Gitt at et bilde vanligvis dekker mellom 90 til 98 % av en side, og det er 5 patroner, blir hver patrons levetid ned i ca 110 sider med 99 % dekning.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaringer, men den er sikkert god, men hadde jeg vært deg hadde jeg lagt til 300,- og gått for Pixma IP5300 om den ikke har gått opp i pris i det siste da :p

Edit: Den er sikkert ikke så langt unna ip4200 bare med litt byere ting og design ...

Her er erfaringer fra Pixma IP4200

Pixma iP4300

Neste trinn på stigen er iP4300, som har 5 separate patroner som benytter Canons ”FINE”-teknologi, som skal gi bedre og mer holdbare utskrifter, og skriveren gir dråpestørrelser ned til 1 pikoliter. Denne modellen har fått støtte for å skrive ut til CD-/DVD-plater samt mulighet for tosidig utskrift som standard. Du vil kunne spare en del papir på å skrive ut på begge sider. Dessuten har hastigheten gått opp til 30 sider pr. minutt i svart/hvit, mens et 10x15 foto skal være gjort på 36 sekunder. 1299,- kroner vil Canon at du skal betale for denne

Pixma iP5300

Pixma iP5300 har LCD-skjerm og kortleser, så du kan klare deg uten PC. Du har enkelte redigeringsmuligheter i skriveren, slik at du kan gjøre endringer hvis originalen ikke er helst som du ønsket. Canon har gjort en del forbedringer på brukergrensesnittet her, i forhold til tidligere modeller. Skriveren har samme utskriftssystem som iP4300, og samme hastighet. Veiledende pris er 1699,-.

Prisene er mye lavere idag da ;)

Er hentet herifra

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...