hollywood Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Har skaffet meg et Asus A7M 266-d med 2 AMD XP 2100. Det er slik at bare den ene prosessoren vises i Biosen. Står bare n/a hos den andre. Lurer på om dere vet hva jeg må gjøre for at Biosen finner den andre også. Mulig det bare er en bagatell, jumper etc. Lurer også om kjølepasta funker bra, har litt for høy temp. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 13:54, skrev hollywood:Har skaffet meg et Asus A7M 266-d med 2 AMD XP 2100.Det er slik at bare den ene prosessoren vises i Biosen. Står bare n/a hos den andre. Lurer på om dere vet hva jeg må gjøre for at Biosen finner den andre også. Mulig det bare er en bagatell, jumper etc. Lurer også om kjølepasta funker bra, har litt for høy temp. Du må ha AMD MP for å kjøre dual. Enten det, eller modda XP. Et kjapt søk på google bør finne deg noen pekere til det (har det ikke tilgjengelig nå). Vanlige XP støtter ikke dual. Når det gjelder temperatur er pasta egentlig den beste løsningen, sjekk at du ikke bruker for mye av det - det skal bare være en ørliten mengde, akkurat nok til at eventuelle hulrom mellom kjerne og kjøler blir fylt ut. Det skal ikke være så mye at det hindrer fysisk kontakt mellom de to. Lenke til kommentar
hollywood Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Typisk! Må vist bruke AMD MP altså. Hva er "modda" XP? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Modding the Athlon XP into an MP http://www.hardwarezone.com/articles/artic...z?cid=2&aid=393 Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 du må kortslutte L5 broen om jeg ikke tar helt feil. skulle ikke være noe problem med litt strømledene lakk fra clas ohlson. finn en guide om hvordan en låser opp xp cpu-ene (finnes vel en her på hw.no). og gjør akkurat det samme, bare med riktig bro. lykke til Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 A7M 266-d er ikke noe billig kort. 760MPX-chipsettet er litt svakt også v.s nForce2, som kjører dual-channel DDR333 og bedre minne båndbredde enn 760MPX. F.eks. Abit NF7-S er 6-700 kroner billigere og bedre, med én CPU. Kanskje beholde cpu-ene og bytte ut kortet med 2 stk. NF7-S :smile: Klart, det kan jo være flere grunner til hvorfor en kjører nettopp dette dualkortet - ble bare nysgjerrig TechReport 760MPX omtale Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Tror du misfortod litt her. Asus A7M266-D er som sagt DUAL hovedkort ... ikke single som alle nFORCE2 hovedkort. Og det er liksom ikke det helt store valget du har av chipset for en dual-løsning for AMD; det er kun 760MPX. Og blant de hovedkortene som har det chipset'et, så er ikke Asus A7M266-D noe dumt kort nei. Raskt og stabilt. Selvfølgelig kan vi starte den lage diskusjonen om single VS dual, men det fører ikke noe entydig med seg uansett, untatt at Dual-cpu ikke er for alle. :wink: Personlig er det slutt på single-løsninger for meg, men klart... det er min mening. Om trådstarteren her har satt seg grundig nok inn i hva dual-cpu egentlig fører med seg ... det tviler jeg på(siden han ikke veit forskjellen på XP / MP (no offense) ). Og da regner jeg også med at en single-løsning er best for han, men er det sånn at han virkelig ønsker å kjøre dual, så er A7M266-D et veldig godt valg. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 18:17, skrev ufo:Tror du misfortod litt her. Asus A7M266-D er som sagt DUAL hovedkort ... ikke single som alle nFORCE2 hovedkort. Skulle vært bra blind i tilfelle... eh, siden tråden stritter av at dette gjelder et dual-kort. Poenget er, at står man iferd med å dra på seg utgifter ved en feil, kunne man prøve å snu prosjektet til gevinst :smile: Quote: Og det er liksom ikke det helt store valget du har av chipset for en dual-løsning for AMD; det er kun 760MPX. Og blant de hovedkortene som har det chipset'et, så er ikke Asus A7M266-D noe dumt kort nei. Raskt og stabilt. Sikkert rett alt sammen, og altså med chipsett som iflg. TechReport leverer skuffende lite. Jeg ble litt forbauset over å se 'newbees' ( no offence/ alt nytt er første gangen :smile: ) satse på en såpass utdatert løsning. Lenke til kommentar
hollywood Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Grunnen til at jeg skal kjøre Dual-HK er rett og slett fordi jeg bruker tunge 3D programmer. 2 prossesorer vil da halvere renderings-tiden. Har ikke 100% kunnskaper om alt av hardware derav grunnen til at jeg kjøpte XP-prossesorer. Var litt for kjapp, skulle ha undersøkt litt mere først. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Once you dual, you will never go back! Dette stemmer 100% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå