Xcrtry Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei Jeg har akkurat skiftet kabinett, og når jeg skulle slå på pcen så kom det en stor pipelyd, som varte lenge. så jeg slo av pcen med en gang. Kan det være at jeg har koblet feil eller? Håper på å få svar fort. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Sjekk om rambrikkene er satt i riktig spor, og er ordentlig presset ned. er sikkert mye annet det kan pipe av men det er noe av det det vanligste Endret 9. desember 2006 av maxila Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Rambrikkene er satt i rett spor, og de sitter ordentlig... Hva kan det være da? Endret 9. desember 2006 av Drunka Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg får en høy pipelyd fra en av harddiskene mine da jeg starter. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
l_man Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bios batteriet på hk sitter ordentli fast? Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Bios batteriet på hk sitter ordentli fast? 7464405[/snapback] Ja det sitter ordentlig fast. Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 1 langt pip? kan bety: 1 pip: DRAM refresh failure. Noe er galt med minneoppdateringskretsene på hovedkortet. 1 langt pip: POST successful. Alle maskinkretser er blitt gjennomført uten feil. Systemet forsetter. kilde www.hjemmepc.no Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Fant ut problemet. Jeg prøvde å høre om hvor den lyden kom fra, og det hørtes ut som om det kom fra skjermkortet. Så jeg fant ut at jeg hadde glemt å sitte i strømkontakten til skjermkortet Men takk for hjelpen alle sammen Endret 9. desember 2006 av Drunka Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 hehe Det var bra og høre at du fant problemet Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Noen som vet om en løsning på mitt problem? Er det hdden som begynner å bli gåen? Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Mr.ss er det 1 høy og lang eller en kort? 1 pip: DRAM refresh failure. Noe er galt med minneoppdateringskretsene på hovedkortet. 1 langt pip: POST successful. Alle maskinkretser er blitt gjennomført uten feil. Systemet forsetter. kilde www.hjemmepc.no Lenke til kommentar
solsolberg Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Sorry for at jeg stjeler tråden din på en måte.. Har problemer med pipelyder selv, kan forekomme under spilling (WoW) og det fører til at alt fryser litt. Når dette pågår en stund så kan skjermen plutselig gå svart eller som den gjorde nå nettopp. Blå. Pipelydene er i forskjellige tonefall og det kan være en liten stund mellom når de kommer. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei Jeg har akkurat skiftet kabinett, og når jeg skulle slå på pcen så kom det en stor pipelyd, som varte lenge. så jeg slo av pcen med en gang. Kan det være at jeg har koblet feil eller? Håper på å få svar fort. Takker for alle svar 7464320[/snapback] dette skjedde engang med meg, da var det sporet hvor skjermkortet skulle være som var defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå