Gå til innhold

vannkjøling........risk'en.....

TRS

Anbefalte innlegg

er ikke helt sikker på hvor så jeg poster her.....

er ikke vannkjøling relativt risikabelt med tanke på lekkasjer osv??

hva med lan osv, kan en ta det med seg uten og pumpe ut vannet uten at noe "renner ut"??

uansett blir det sikkert tungt, men jeg bare lurer på risk'en med vannkjøling :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-19 13:33, skrev Eurofighter:

er ikke helt sikker på hvor så jeg poster her.....

er ikke vannkjøling relativt risikabelt med tanke på lekkasjer osv??

hva med lan osv, kan en ta det med seg uten og pumpe ut vannet uten at noe "renner ut"??

uansett blir det sikkert tungt, men jeg bare lurer på risk'en med vannkjøling :smile:

Nei det er ikke stor risk for lekkasjer hvist du bruker utstyr med god kvalitet og er nøye med riktig montering. Du kan trykt ta det med deg da systemet er tett,vektøkningen blir vel ca 1 kg maks.

Lenke til kommentar

ok....men om jeg hører knitring osv og maskinen slår seg av hva kan ha skjedd da? :lol:

Om for eks hk kortsluttes OM det skulle bli lekkasje dekker garantien dette da selv om det er noe annet som forårsaker det?

foresten noen som har tips til vannkjøling (sett) av god kvalitet men ikke ALT for dyre?

Lenke til kommentar

1.- god kvalitet vil si IKKE pinglete fedigsystemer fra f.eks innovatek. og ihvertfall ikke "rundt 1kg"

- men massiv kobber +messing og store slanger som IKKE brekkes slik at ting brenner opp (innovatek)

god kvalitet er hva du bygger opp , og beste deler finnes hos http://www.dangerden.com

godt utført bygging gir gode resultater. og hvor tett det blir , er opp til deg.

et lukket system er fint mobilt , men fort over 2 kilo , pga blokk(er) vann + radiator.

Lenke til kommentar

Garantien dekker i utgangspunktet selvfølgelig ikke et HK som har blitt kjørt med vann på seg.

Vannkjøling øker selvsagt risikoen for å ødelegge PC'n men dersom arbeidet blir gjort bra kan man ikke regne med å få lekkasjer av noen grad.

Men som ved all "fikling" så gjelder det jo at dersom du ikke er forberedt på at du kan miste utstyr til store verdier, så bør du la være å fikle med det!

Lenke til kommentar

Om du velger blokker av typen Maze eller Magnum kommer ut på et når det gjelder kvalitet, det viktigste er å velge slanger av god kvalitet feks silikonslanger da de fleste som har opplevd lekkasjer har fått dem i overgang mellom slanger og blokker/radiator.

Men det er temmelig trygt å bruke vannkjøling såfremt man satser på kvalitet og gjør jobben skikkelig, det er også en selvfølge at man går over systemet med jevne mellomrom for å se etter at alt er som det skal (dette gjelder vel alt utstyr man har)vedlikehold er vel nøkkeln til å få ting til å bestå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...