WorldWideWeb Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 hei Jeg har kjøpt nytt grafikkort og mere RAM til maskinen min. Etter jeg har lagt inn alle brikkene å var ferdi kom denne meldingen på sjermen: NTLDR mangler... så må jeg trykke ctrl+alt+del for å rs på nytt så sjer det samme om ijenn og om ijenn lite vits så jeg bytta tilbake grafikkorte til det gamle..men samme malding..så kan ikke være grafikkorte.. samme jore jeg med RAM, og samme melding da å. Jeg har jort om alt tilbake sånn som det var før jeg bynnte med å gjøre noe..men får meldingen uansett. så tviler på at det har noe med ram'en eller grafikkortet å gjøre. mulig jeg har kommet borti noen ledninger (noen som har falt ut). men har sjekket alt mange ganger men finner lizm ikke noen feil. noen plz hjelpe meg..trenger å vite hva kan være årsaken til at denne meldingen kommer opp. og evt hva det står for mvh WorldWideWeb Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 sjekk boot priority i bios og sjekk at os disken er først på lista. hvis ikke kan du lage oppstartsdiskett intil videre for å komme inn på pceen: http://www.tinyempire.com/shortnotes/files/ntldr_missing.htm Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 du mangler vel NTLDR fila i windows.. jeg har hatt samme problmetet, men, fant ut at reinnstallering var den eneste løsningen :\ Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 hei Jeg har kjøpt nytt grafikkort og mere RAM til maskinen min. Etter jeg har lagt inn alle brikkene å var ferdi kom denne meldingen på sjermen: NTLDR mangler... så må jeg trykke ctrl+alt+del for å rs på nytt så sjer det samme om ijenn og om ijenn lite vits så jeg bytta tilbake grafikkorte til det gamle..men samme malding..så kan ikke være grafikkorte.. samme jore jeg med RAM, og samme melding da å. Jeg har jort om alt tilbake sånn som det var før jeg bynnte med å gjøre noe..men får meldingen uansett. så tviler på at det har noe med ram'en eller grafikkortet å gjøre. mulig jeg har kommet borti noen ledninger (noen som har falt ut). men har sjekket alt mange ganger men finner lizm ikke noen feil. noen plz hjelpe meg..trenger å vite hva kan være årsaken til at denne meldingen kommer opp. og evt hva det står for mvh WorldWideWeb 7464223[/snapback] Sjekk at disken med OS står som FIRST BOOT.....er nok der feilen ligger.. Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Som Sirious sier, du må reinstall Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 (endret) har du diskettstasjon? isåfal kan du gjøre følgende: gå inn i windows på en annen pc, legg inn boot.ini, ntldr og ntdetect.com på en diskett. disse finner du på harddisken du har innstallert windows, antageligvis c:\. sett inn disketten i den pc'en du ikke få startet, gå inn i bios og forandre at du skal starte fra disketten. når du kommer inn i wondows kopierer du alle filene du la på disketten innpå windows harddisken. da skal ikke dette være et problem lenger. EDIT. disse filene er forresten skjulte. du må gå på mappealternaltiver og krysse av på alt som heter ''vis skjulte filer''. Endret 10. desember 2006 av Bilge^^ Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Som Sirious sier, du må reinstall 7466752[/snapback] ..nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå