stefanf Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har: Abit kt7a XP1800+ 512 mb SD-ram Asus gf4 ti4200 128mb m/det.29.?? Creative SB PCI 128 Husker ikke hardisken. Kjører Windows XP. Jeg sliter med å installere de fleste nye spilldemoer og også noen nye spill. Har installert mafia, men det starter ikke. Har Installer JKII, og det funker, men kræsja mye i starten og funker ikke på max instillinger. Burde vel kune gjøre det med mitt utstyr? Hverken Unreal el UT funker. Kræsjer under installeringa. De fleste demoer som kommer med PCG enten bare kræsjer i innstalleringa, kræsjer i oppstarten eller når jeg starter selve spillene fra spillmenyen. Har hørt fra en fyr at jeg muligens har formatert hardisken med NT-type (NTFS) filsystem da jeg installerte windows? Husker ikke jeg. Lurer også på om strømforsyningen kan ha noe med dette å gjøre. Den er gammel, men det står ingenting på den om effekt og slikt. Jeg er generelt ikke noe flink med pc, og kjører stort sett bare spillene etter installasjon uten å "optimere" noe i sjølve windows. Er dette noe jeg burde lære meg? HJELP!!!!!!!!!!!!1 Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Har du oppdatert biosen på hovedkortet ditt? En av de siste versjonene (hvis ikke det var den siste) ordner problemer med Geforce4 Ti skjermkort og ditt hovedkort i kombinasjon med windows XP. Lenke til kommentar
stefanf Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Ja, har oppdater bios. måtte det da jeg skulle sette inn XP cpu. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 For at KT7A hovedkortet skal fungere bra med XP prosessor, må det være versjon 1.3. De tidligere versjonene kan være ustabile med XP prosessor. Hvilken versjon av hovedkortet er det du har? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Du kjører ikke overklokket? Harddisken kan få "pusteproblemer" hvis systemet kjører på for høy hastighet.. Høres ut som det er harddiskrelatert, men at NTFS skal være skyld i problemene er nok ikke trolig. Strømforsyning kan være skyld i problemer med lesing/skriving til HD skulle jeg tro. Hva skjer? Feilmeldinger? Lenke til kommentar
stefanf Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Har v1.3 Har ikke overklokka. Leste litt på forumet, og er ikke helt sikker på om jeg har installert VIA 4in1. Er det helt nødvendig? Har også hatt problemer med å få lagt inn de rette drivere til lydkortet tidligere, men tror det er i orden nu. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Du bør nok legge in 4in1 driverne, men er ikke sikkert det hjelper på problemet ditt. Verdt et forsøk i alle fall! Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 hmmm, kræsjer under innstaleringa? for meg høres det ut som om det er hardisken som er litt kaputski... test ut med en annen hardisk, kanskje en til en kompis? Prøv å innstaler ett spill på den, kanskje det kan løse et par knuter... ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå