FrozenFish Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er det noen av dere som har kjøpt støvsugeren H2O VAC fra TV-shop? Vi fikk vår i dag. Vi ville ha en støvsuger med vannfilter og det var den eneste vi fant som ikke kosta like mye som en liten bil. Selve "sugeren" virker grei, men den bråker voldsomt samt at ut-luft strømmen er som på et jetfly, ca. Hvilke erfaringer har dere med H2O VAC? Og, er det normalt at kraftige støvsugere har et slikt vannvittig utblås? (vi snakker flagrende tepper her) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Og, er det normalt at kraftige støvsugere har et slikt vannvittig utblås? (vi snakker flagrende tepper her) 7464060[/snapback] Vil tro dette er ren logisk fysikk. Luft som suges inn må jo komme ut igjen en plass, med mindre det medfølger et svart hull som komprimerer alt du støvsuger til en så kompakt masse at ikke engang lys unnslipper den tette distributasjonen av gravitasjon. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Og, er det normalt at kraftige støvsugere har et slikt vannvittig utblås? (vi snakker flagrende tepper her) 7464060[/snapback] Vil tro dette er ren logisk fysikk. Luft som suges inn må jo komme ut igjen en plass, med mindre det medfølger et svart hull som komprimerer alt du støvsuger til en så kompakt masse at ikke engang lys unnslipper den tette distributasjonen av gravitasjon. 7464838[/snapback] Joda, jeg skjønner det. Men jeg har da prøvd støvsugere før som suger som "F", uten at man får bakoversveis... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Da må det i så fall være at luftutsuget (der lufta kommer ut igjen) har stor fordeling, slik at det er mye luft som slippes ut over et stort areal (f.eks flere luftutsug). Sugeeffekten blir stor når det er et relativt trangt/lite rør hvor lufta går inn i forhold til utsuget. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Må jo være artig med en sånn utblåsning. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Joda, artig er det :!: Uansett, jeg TROR nok vi kommer til å sende maskinen tilbake og neste gang, tenke oss 5 ganger om før vi "slå til" på et tilbud fra TV-shop... For de som lurer: konklusjonen min er at dette er en håpløs maskin. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) ser at disse enda selges på norsk tv ( slike jeg fant tråden her googlet h2o vac ) og skulle se om det var noe info , kom over dette . http://forbrukerport...rodukter/17417/ styr unna folkens , rent søppel EDIT , trenger ikke kommentere på at jeg bumper en gammel tråd Endret 8. januar 2011 av Mato Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Og, er det normalt at kraftige støvsugere har et slikt vannvittig utblås? (vi snakker flagrende tepper her) 7464060[/snapback] Vil tro dette er ren logisk fysikk. Luft som suges inn må jo komme ut igjen en plass Nei. Det dannes et vakum inni støvsugeren ved å fjerne lufta som er inni, og naturlig nok vil dras inn luft for å fylle vakumet. Så det er ikke sånn at luft suges inn og så kommer ut. Egentlig er det sånn at lufta suges ut og luft kommer inn. Endret 9. januar 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Noen som vet om flere tester av Tvins-produkter? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Bare en liten fotnote til opprinnelig post: vi returnerte støvsugeren etter to dager. Håpløse greier! Pengene fikk vi tilbake uten problemer, mener jeg å huske. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå