Krankemot Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Macen min er trådløst koblet mot internett, men så vil jeg ha pcen koblet opp mot internett via macen, hvordan fikser jeg det? og er det mulig? har litt dårlig tid på å få til dette her så håpeer på raske svar Mvh snorre Lenke til kommentar
steveak Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Gå inn i kontrollpanel -> Deling: Velg tab'en som heter Internett, kryss av for nettutgangen du skal dele og trykk Start deling. Det er mulig du på PC'en må manuelt skrive inn gateway'en (dvs mac'ens IP-adresse) dersom routeren din deler ut IP-adresser via DCHP (fordi ellers vil PC'en ta ip-adresse fra routeren automatisk istedet for fra mac'en). Dersom du har statiske IP-adresser og routeren din ikke deler ut med DCHP, gjør du følgende: Sett mac'en til en fast IP-adresse (f.eks. 192.168.2.1). Sett PC'en til å få IP-adresser automatisk via DCHP. PC'en vil da få tildelt adressa fra Mac'en automatisk. Merk at dette ikke funker dersom routeren din deler ut IP... Lykke til Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg fikk ikke til, har dessuten bare en skjerm på deling mellom macen og pcen. Jeg venter til jeg får en ap på rommet så kan jeg ha en switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå