Gå til innhold

Napoleons krigene(bok anbefalinger)


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Vet det er en egen del for bøker her, men det er ikke sikkert at de samme folka henger på begge stedene.

 

 

Første Bok:

The CAMPAIGNS OF NAPOLEON

Denne tar for seg slagene som napoleon tok del i fra han var Artilleri Kaptein til han tapte Waterloo.

Den gir en god inføring i Napoleons Krigene og tar med alle de viktige persjonene på den tiden. den gir også info om det politiske rundt det hele med allianser og fredsforhandlinger. Den går ikke kjempe dypt inn i noen av delene men kommer med god og enkel info om det store og hele.

 

Andre Bok:

Wellington's Rifles: Six Years to Waterloo with England's Legendary Sharpshooters

Mens den første boka viser krigene fra en gennerelt persperktiv er denne mer spesifik, og tar for seg hovedsaklig et regiment, men også hele den britiske hæren. Men man følger seks soldater i 95th Rifles gjennom 6 år på Iberia, det er en ganske sterk bok som viser det harde livet(og døden) i en britisk hær på tidlig 1800tallet, med pisking og dødstraffer.

 

Jeg venter på enn bok til som skulle kommet for 2 måneder siden, når jeg får den og får lest den, kommer jeg til å legge den til her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...