Bornslip Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Har litt lyst til å prøve å overklokke 1557 laptopen min. Det er en av de første 1557 modellene som kom, kjøpt fra Whitebox. Den har en 1.6Ghz Centrino Pentium M prosessor, Ati Radeon 9600 Mobility, 1 GB pc3200 DDR, Intel i855 chipset... Maskinen kjører stabilt på 47-49c ved idle og ca 70c ved load, men føler at jeg har en del å gå på, og siden jeg snart skal skaffe meg en ny maskin snart uansett, så hvorfor ikke bare leke seg litt med laptopen... Noen som vet hvordan jeg går fram her? Trenger en del tips og instruksjoner på dette her... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Pentium M kan ikke overklokkes. Multiplier er låst og BIOS'en støtter ikke endring av FSB. Skjermkortet kan overklokkes noe ved hjelp av NHC evt ATI Tray Tools. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Du får klokket GPU en 3-40MHz dersom du bruker overklokkings programmet som følger med hos www.omegadrivers.net. Klokker du mer enn det ender det med artifacts i spill og at maskinen henger seg (blir for varm). Har selv prøvd å klokke den og det er en dårlige ide.. ^^, Edit: Bedre å selge en 1557 som funker, istedenfor en som er ødelagt pga overklokk Endret 9. desember 2006 av roy_nor Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Men hvorfor i all verden skal man bruke BIOS for å klokke? Nå vet jeg ikke helt hvordan det blir hos deg, men jeg brukte Clockgen for å kjøre opp fsb, og kjørte min Pentium M 1.7 til over 2 GHz... Kun av nysgjerrighet, og for å få bedre SuperPI-resultat, såklart... Clockgen finner du HER, og om du leser litt omkring der finner du sikkert hva du må gjøre for å få klokka... Hos meg funka det med ICS 952618, og jeg ser ikke bort fra at det funker hos deg også... Lykke til! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Mistenker at du har en Pentium M montert med ett Socket-479-adapter i en stasjonær, trust_any1? I hvertfall kan ikke Clockgen gjøre noe på min bærbare (med Pentium M) fordi, som jeg sa, FSB og Multiplier er låst (utenom den svingningen fra 6x-17x som speedstep benytter, selvfølgelig). Lenke til kommentar
trust_any1 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg snakker her om en ASUS S5N... En nusselig liten bærbar... Men det var vel ASUS som plundra med disse overgangene også... Så kanskje det er en sammenheng der...? Uansett... Jeg fikk klokka laptopen min, og det var mer gøy enn jeg har hatt med overklokking på lenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå