birdy Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9019911 Nå har vi på nytt et alvorlig sikkerhetshull på gang, som det garantert vil komme virus som utnytter. Like sikkert er det vel at en haug med folk ikke får det med seg og får patcha det før ulykka skjer, ref outlook express mime-header bug'en som ble oppdaget i våres og deretter var med på å gi grunnlag for den verste virus-høsten i historien i følge anti-virus bransjen. Jeg trodde MS omsider hadde fått gått gjennom koden og rydda opp når de med brask og bram lanserte versjon 6.0 med sikkerhet som det største slagordet. Man må jo etterhvert følge med som en smed hvis man skal bruke disse programmene. Kjenner selv folk som ikke har vært helt på hugget og har fått sin pc lammet i høst med keyboard sniffere og reprogrammering av bios. Selv har jeg nå lagt inn netscape 6.2 og håper den er tryggere. Må si jeg er overrasket over at MS ikke ser ut til å ha kompetanse til å rydde opp i dette, når man ser på kvaliteten til de beste os'ene deres. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Hwi! Vel,eg veit om personer som ikkje har fått noen for for virus i det heile uten å måtte oppdatere med sikkerhets patcher...Men,trur eg skal holde personen anonym..(ikkje kjekt å få virus/troaner/hoax(må ikkje forvekslast med virus :wink: ) Og han har brukt e-post kontoer og oppkopling mot internett sidan 1995 :wink: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 18. desember 2001 Del Skrevet 18. desember 2001 Vi får kose oss med Opera og Eudora da, så kan MS folket bare ha det så godt... Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 17:28, birdy skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9019911Nå har vi på nytt et alvorlig sikkerhetshull på gang, som det garantert vil komme virus som utnytter. Like sikkert er det vel at en haug med folk ikke får det med seg og får patcha det før ulykka skjer, ref outlook express mime-header bug'en som ble oppdaget i våres og deretter var med på å gi grunnlag for den verste virus-høsten i historien i følge anti-virus bransjen. Jeg trodde MS omsider hadde fått gått gjennom koden og rydda opp når de med brask og bram lanserte versjon 6.0 med sikkerhet som det største slagordet. Man må jo etterhvert følge med som en smed hvis man skal bruke disse programmene. Kjenner selv folk som ikke har vært helt på hugget og har fått sin pc lammet i høst med keyboard sniffere og reprogrammering av bios. Selv har jeg nå lagt inn netscape 6.2 og håper den er tryggere. Tjah... Jeg har da brukt både Netscape, Opera, Eudora og Pegasus, men med unntak av Opera (som jeg synes er et meget godt program, men som jeg personlig ikke liker så godt), ble de alle håpløst "gammeldags" fordi ingen klarte å holde dem "up-to-date". (Netscape sto jo f.eks. på stedet hvil med sin Communicator 4.x i mange år, mens IE bare raste videre.) Derfor begynte jeg å bruke IE og OE, og gjør det fremdeles fordi jeg mener de er bedre enn konkurrentenes. Sikkerhetshull? Ja, dessverre - det har man jo sett. Men jeg mener at det i de aller fleste tilfeller skyldes "feil 40" når folk får virus/orm/trojanere på maskinen. Jeg har det enda til gode... Selvfølgelig har jeg mottatt drit i mailen, men sunn fornuft og et oppdatert virusprogram, har spart meg for tull. Jeg tror dessuten du vil finne tilsvarende alvorlige feil i konkurrentenes programmer også, men det er klart at det er Microsofts vi hører om, fordi 90%+ av internett-brukerne sitter med IE. Netscape 6.x er jo en kjempeforbedring i forhold til 4.x, men du skal ikke glemme at de trengte to versjoner av 6'eren før den ble noenlunde stabil (jeg har ikke testet 6.2 selv, så jeg vet ikke av egen erfaring om den kan regnes for stabil eller ikke), og jeg setter stabilitet høyere enn sikkerhetshull så lenge disse kan "kontrolleres" med sunn fornuft og evt. patcher... IE6 har forøvrig vært hamrende stabil hos meg siden den første beta-build'en som lakk ut på nettet. Quote: Må si jeg er overrasket over at MS ikke ser ut til å ha kompetanse til å rydde opp i dette, når man ser på kvaliteten til de beste os'ene deres. Er du klar over hvor mange linjer kode "de beste os'ene deres" inneholder? Vi snakker et eller annet sted rundt 30 millioner linjer... Og jeg kan fortelle deg at det er så og si umulig å rydde unna alle feil i så store ting... Programmørene hos Microsoft er jo ikke overmennesker, heller. Eivind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå