Gå til innhold

Oldschool gamer: Om gamle dager, spill og Xbox 360


YpsiNine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. Sony, PS3 og ti års levetid:

 

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21582

 

"I know people are looking at PS3 now, and I'm not being glib, but we're actually looking at PS4. I'm thinking where will it be in five years, how will we get there? What will the marketplace be like, the games, and who'll be buying them?"

 

Dette fra utviklerne av Motorstorm.

7481159[/snapback]

Ja, det er en setning som lett kan mistolkes. Men han spør faktisk bare hvor Ps4 kommer til å være om 5 år. Og hvis f.eks den er 3 år unna om 5 år, så med spill sine forlengede utviklingstider, vil det absolutt være viktig for utviklere å være klar for å begynne på Ps4 spill da, og det vil ikke være noen konflikt med Sony sin 10 års plan, siden de lett kan støtte Ps3 i 2 år etter Ps4 blir introdusert. 5+3+2=10.

Lenke til kommentar
Ha! NES er for snørrunger! Commodore 64 er for ekta mannfolk! :tease:

7481158[/snapback]

 

Heh, godt å vite at vi ihvertfall er enige om en ting. :)

7481168[/snapback]

Jeg synes bare det var fint at jeg greide å skrive "ekta" i stedet for "ekte". :blush:

 

Og C64 ruler! Et multimediamirakel uten like!

 

Bare synd at jeg ikke har mine forsøk på å lage adventurespill i basic lenger. Jeg visste jo at alle spill måtte være på engelsk, og siden jeg kunne omtrent 4 ord på den tiden(Press play on tape?) så hadde det vært moro å lese igjennom igjen. :D

Lenke til kommentar
<masse tekst>

Enig med deg i det meste du sier, egentlig. Skjønner nå hva du ville fram til, og det er noe jeg føler selv også. Spesielt brenner jeg for at spillutviklerne beveger seg bort fra å få ting så ekte som mulig, og heller prøver å få det så stilig som mulig - f.eks. er world of warcraft (og Zelda, virker det som) et veldig bra eksempel på hvor utrolig bra det fungerer når man har en skikkelig gjennomført stil. Viva pinata synes jeg også treffer veldig bra på det visuelle.

 

Ikke prøv å gjør meg til en fanboy, for det er jeg ikke.

Ville bare svare på denne, siden det absolutt ikke var hensikten min - spesielt siden jeg ikke synes du virker som en. Jeg trakk fram innlegget ditt siden det var et av de mer velartikulerte postene omkring grafikk vs spillbarhet, og et som jeg synes var verd å kommentere.

 

Jeg synes også at en del spill baserer seg alt for mye på pene skjermbilder, og jeg savner som alltid flere gode spill. Jeg håper likevel at man ikke "gir opp" å få teknologien fremover (snakker da om grafikken), for jeg vet at det er noe vi etterhvert vil få veldig mye igjen for når de virkelig begynner å mestre det. Jeg håper at spillindustriens Jurassic Park / Ringenes Herre er rett rundt hjørnet :thumbup:

 

Det jeg derimot er helt enig med deg i er at det er fryktelig mye å hente på andre områder enn grafikk. Man bruker grusomt mye ressurser på å få ting så flott som mulig, og jeg tror vi hadde fått mye spennende resultater om halvparten av de ressursene ble brukt på andre områder - som f.eks. Wii / Guitar Hero / Spore.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

Fikk aldri oppleve C64 tida, 85-modell her også.. Dog var det NES (EDIT: og Amiga 500 da :dribble: ) som var sjef (fikk aldri SNES, vi fikk NES og det fikk være bra nok :p) helt til PS1 for min del.

 

Kjøpte 360 for et par måneder siden, og har PGR3 (fulgte med) og Dead Rising, GoW og Viva Pinata. Dead Rising var fett til og begynne med, men ble så latterlig lei av å stå fast hele tida (kanskje jeg er utålmodig?), og så måtte begynne på nytt pga. jeg sava på feil sted.

Spiller det ikke mer...

 

GoW er sjef, ga meg en følelse jeg ikke har hatt siden HL1 (ok, var kanskje litt overdrevet, men det er iaff bedre enn HL2 synes jeg). Dog har det blitt stille på GoW-fronten også. Hvorfor?

 

To ord: Viva Pinata!

 

Spillet er latterlig barnslig, men samtidig ufattelig kult og givende. Type spill som ikke er "realistisk" på noen måte, men likevel bare så sinnsykt bra :)

 

Også digger jeg de søte dyrene og syre-fargene :p (grafikken og grafikkstilen er kanskje det beste jeg har sett).

 

"Slemme-shellybean" fra "Slemmetårnet" ftw. Ja, spillet blir ekstra hysterisk med Norsk tale og tekst.

Endret av websheriff
Lenke til kommentar
Vurderer også i disse dager et innkjøp av en Xbox 360, og med det har jeg et kjapt spørsmål - Er stikkene til Xbox 360 trådløse, og har de "rumble" funksjon?

7481545[/snapback]

Ja og ja :)

 

Dvs. at dersom du kjøper Premiumutgaven av Xbox360 (noe jeg anbefaler på det sterkeste at du gjør) så følger det med trådløs kontroller. Ellers har begge utgavene støtte for 4 trådløse kontrollere "out of the box".

Rumble er med, både i trådløse og de med ledning.

Lenke til kommentar
Enig med deg i det meste du sier, egentlig. Skjønner nå hva du ville fram til, og det er noe jeg føler selv også. Spesielt brenner jeg for at spillutviklerne beveger seg bort fra å få ting så ekte som mulig, og heller prøver å få det så stilig som mulig - f.eks. er world of warcraft (og Zelda, virker det som) et veldig bra eksempel på hvor utrolig bra det fungerer når man har en skikkelig gjennomført stil. Viva pinata synes jeg også treffer veldig bra på det visuelle.

 

...

 

Ville bare svare på denne, siden det absolutt ikke var hensikten min - spesielt siden jeg ikke synes du virker som en. Jeg trakk fram innlegget ditt siden det var et av de mer velartikulerte postene omkring grafikk vs spillbarhet, og et som jeg synes var verd å kommentere.

 

Jeg synes også at en del spill baserer seg alt for mye på pene skjermbilder, og jeg savner som alltid flere gode spill. Jeg håper likevel at man ikke "gir opp" å få teknologien fremover (snakker da om grafikken), for jeg vet at det er noe vi etterhvert vil få veldig mye igjen for når de virkelig begynner å mestre det. Jeg håper at spillindustriens Jurassic Park / Ringenes Herre er rett rundt hjørnet  :thumbup:

 

Det jeg derimot er helt enig med deg i er at det er fryktelig mye å hente på andre områder enn grafikk. Man bruker grusomt mye ressurser på å få ting så flott som mulig, og jeg tror vi hadde fått mye spennende resultater om halvparten av de ressursene ble brukt på andre områder - som f.eks. Wii / Guitar Hero / Spore.

7481486[/snapback]

OK, da misforstod jeg nok bare posten din. Ble antegelig litt irrittert over det med "Microsoft som store stygge grafiske ulven", siden jeg syntes jeg hadde unngått det.

 

Enig om World of Warcraft. Har aldri prøvd det, men sett litt... og det er sinnsykt pent. Blizzard kan det de gjør.

Lenke til kommentar
Kjempebra post av trådstartar. Er veldig enig i det du seier.

Og ein utruleg flott setup du har.

Er det Jamo høgtalarar ? Synes dei såg ut som eit par Jamo eg hadde for ei lita stund sidan. I form, men ikkje i farge.

 

Kva for nokre amps er det du har? Tøft med dei lysa på!

7482568[/snapback]

Takk skal du ha. :)

 

Høyttalerene er Canton Vento Reference 7 (35.000,- / par). Elektronikken er Marantz PM 15 (15.000,-) og Marantz SA 15 (15.000,-). Har jo selvfølgelig ikke betalt dette for det da jeg jobber i en butikk som selger slikt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...