Polarbo Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Laserskriveren virker ikke på nettverket, virket med det samme men ikke nå lengere. Har en Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps og skriveren er en Lexmark E120n. Har koblet kabel mellom ruter og skriveren, og når jeg ser inne på DHCP aktive IP-tabell så er den oppe der. Har prøvd å slette driver og installert på nytt, kommer opp der med MAC-adresse, men den får ikke kontakt når jeg prøver å skrive ut. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 jeg har desverre ikke noe hjelp å gi deg. vil bare si at jeg har samme problem jeg også. har en vanlig Canon ip5200r blekkskriver, og den er koblet til nettverket via tp-kabel. jeg fulgte instruksene og brukte usb-kabel første gang jeg satte opp skriveren, og den fungerte i ca en uke. nå er den på jordet igjen. er det noen nettverks/printer-guruer tilstede? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Regel nummer EN, sett printeren på en fast ip-adresse, eller reserver den i DHCP. Regel nummer TO, dropp wizarder på nettverksskrivere, legg inn en standard TCP/IP-port når du skal installere skriverdriveren (Du angir bare IP'en du har satt skriveren på ...), og bruk denne. Lykke til videre ! Endret 12. desember 2006 av nifty Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hey takk for svar. ser ut til at det var det Helvettes Fsecure som sperret for trafikk til skriveren? i alle fall så virker det nå. ja har satt fast ip nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå