abene Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Firefox 3.0 Alpha 1 er nå klar for nedlasting - blant nyhetene er et forbedret grafisk brukergrensesnitt. Les mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det går fort i open source miljøet tydeligvis Lenke til kommentar
kalli Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Lønner det seg å laste ned denne eller vente til den endelige versjonen? Og så lurer jeg på om bokmerker og plug-ins og sånn blir borte når man laster ned en ny versjon?! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Trur ikkje det er lurt å erstatte 2.0 med denne, då det er berre ei alpha-utgåve. Etter alpha kjem beta, so kjem eventuelt ein (eller fleiree) release candidate, og so kjem den ferdige versjonen. Noko som ligg eit stykke fram i tid. Denne er hovudsakleg for testing vil eg tru. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Denne har vel vært ute lenge? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Lønner det seg å laste ned denne eller vente til den endelige versjonen? Hvis du er utvikler og kun skal bruke den til testformål så kan det være lurt å laste ned denne. Hvis ikke så er det nok lurt å vente til du får den ferdige versjonen. Altså en versjon uten en haug med kjente og alvorige feil og som er ferdig utstyrt med all funksjonalitet. Alphaer er ikke egnet til daglig bruk selv om enkelte kanskje rapporterer at den fungerer greit hos dem. Det er ingen garanti at den er sikkerhetsmessig trygg eller at den vil fungere bra i ditt tilfelle. Og så lurer jeg på om bokmerker og plug-ins og sånn blir borte når man laster ned en ny versjon?!7463118[/snapback] Ved oppgradering mellom offisielle versjoner, f.eks nå nylig fra v1.5.0.7 til 2.0 så skal både plugins og bokmerker bli tatt med. Noen plugins måtte riktignok oppdateres for å fungere. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Denne har vel vært ute lenge? 7463218[/snapback] Samme tenkte jeg... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Alpha og beta versjoner kommer stort sett fordi utviklerne vil: 1. Motta tilbakemeldinger og oppdage bugs gjennom at brukere tester de ut. 2. Vise fram nyheter som kommer i ferdigversjonen. Utviklere bruker ikke alpha eller beta versjoner. De bruker kode fra cvs eller svn og noen bruker kanskje dailies. - Altså helt oppdatert kode til å skrive videre på. - Men det er ikke sikkert at de bruker den helt siste koden når de bruker programmet til vanlig. Det kommer litt an på person til person. Edit: for den jevne person som bare vil surfe på nettet, så lønner det seg å bruke en milestone utgave. Dvs, inntill videre v2.0. Endret 9. desember 2006 av HavarN Lenke til kommentar
............... Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hmm syns det er morsomt og prøve ut nye versoner o.l. Prøver å gi tilbakemeldinger på produkter i alpha og beta også. Blir spennende og se denne versonen, selv om det er i et så tidlig stadiet.. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det er jo stort sett bare den nye Gecko motoren som er ment for testing i denne utgaven. Det er ikke mye nytt i GU eller, bare under panseret. Du vil uansett ikke merke noe forskjell med vanlig surfing så vil du holde det stabilt så kjør Firefox 2 (Eller 1.5.0.8 ) Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Denne har vel vært ute lenge? 7463218[/snapback] Antagelig tenker du på Minefield, som var mulig å laste ned fra Mozillas servere for en god stund siden. Det var en utgave som var mindre ferdig enn selv Alpha. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Denne har vel vært ute lenge? 7463218[/snapback] Antagelig tenker du på Minefield, som var mulig å laste ned fra Mozillas servere for en god stund siden. Det var en utgave som var mindre ferdig enn selv Alpha. 7463685[/snapback] Det er mulig, da jeg ikke har hørt navnet "Gran Paradisio" før:) Uansett; Bra at den nye geckomotoren bruker cairo-bibliotek til å rendere. Og jeg som bruker mac, ønsker også cocoa velkommen Lenke til kommentar
ouCHastilaer Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Tar Acid 2 testen med glans Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Antagelig tenker du på Minefield, som var mulig å laste ned fra Mozillas servere for en god stund siden. Det var en utgave som var mindre ferdig enn selv Alpha. Jeg laster ned Minefield 1-2 ganger om dagen jeg. Nightly's er fine saker Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bere støtte for SVG høres spennende. Jeg håper at dette formatet blir mer utbredt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) "Gran Paradiso." hadde noe bloatware aktig over navnet. Får håpe det bare er navnet og at vi venter oss "Spunky bussiness" Endret 9. desember 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
kalli Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Takk for svar! Men er det noen som har noen screen shots eller bilder av hvordan den ser ut? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Tar Acid 2 testen med glans 7464122[/snapback] Ikke linux-versjonen iallefall Takk for svar!Men er det noen som har noen screen shots eller bilder av hvordan den ser ut? 7465206[/snapback] Nøyaktig lik firefox 2.0 edit: firefox2: firefox 3 a1: Endret 9. desember 2006 av dabear Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Tar Acid 2 testen med glans Ikke linux-versjonen iallefallJeg har Windows, får samme ansiktet som debear. Firefox 3.0 vil trolig ikke lanseres før mot slutten av neste år.I følge Mozilla selv kommer den i mai. Endret 9. desember 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Den skumle smileyen skremte meg bort fra å prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå