Gå til innhold

Se parabol på pc. Går det?

AsKy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller du bytter ut den triste viasat boksen med en dreambox, og sender mpeg2 datastrøm via nettverk og ser TV på PC'n på den måten.

Edit: Om du velger en intern DVB tuner, pass på at den støtter Mpeg4. Er ikke så nøye med eget kortleser til DVB kortet, de er dyre. Om du har en kortleser fra f.eks. Norsk Tipping, kan du bruke f.eks Newcs eller cardserver, og en software cam som henter data fra denne. Søk på f.eks. cardshare og du vil få svar.

Endret av Torro
Lenke til kommentar
Eller du bytter ut den triste viasat boksen med en dreambox, og sender mpeg2 datastrøm via nettverk og ser TV på PC'n på den måten.

Edit: Om du velger en intern DVB tuner, pass på at den støtter Mpeg4. Er ikke så nøye med eget kortleser til DVB kortet, de er dyre. Om du har en kortleser fra f.eks. Norsk Tipping, kan du bruke f.eks Newcs eller cardserver, og en software cam som henter data fra denne. Søk på f.eks. cardshare og du vil få svar.

7463364[/snapback]

Åh? Kan man bruke norsk tipping sin kortleser til canal digital ?

Stilig! det må testes ut! har nettopp fått meg ein kortleser fra norsk tipping.

Fra før har eg eit SkyStar 2 kort.

Lenke til kommentar
Her er det et kort som i tillegg til satelittstøtte, støtter marksendte digitale sendinger, analoge sendinger og kan servere hdtv bilder om du har en tv, eller monitor som støtter det.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326953&cks=ACC

Det leveres også et ca-modul til denne løsningen oxo

7463496[/snapback]

Dette nye kortet fra Hauppauge ser ut til å være genialt. Litt dyrt, og krever jo sitt:

• PC mit min. 3.2 GHz Prozessor / Intel Core Duo Prozessor mit min. 512 MB RAM

• Microsoft® Windows® XP Service Pack 2

Er vel i salg utpå nyåret en gang. Ser ut til å støtte HDTV tilbudet fra bl.a Canal Digital. Synd den krever så mye, kunne vært et greit alternativ å ha i en media center pc i stua. 3.2ghz=kraftig vifte

Lenke til kommentar

Husk at nyere Canal Digital parabol-kort er parret med tuneren, slik at det IKKE virker i andre tunere. Har du et slikt kort som du bruker i en tuner idag, vil det IKKE virke i noen andre tunere, inkludert tunere til PC.

Dette gjelder foreløpig ikke for eldre kort, husker dessverre ikke når de gikk over til dette.

Lenke til kommentar
Husk at nyere Canal Digital parabol-kort er parret med tuneren, slik at det IKKE virker i andre tunere.  Har du et slikt kort som du bruker i en tuner idag, vil det IKKE virke i noen andre tunere, inkludert tunere til PC.

Dette gjelder foreløpig ikke for eldre kort, husker dessverre ikke når de gikk over til dette.

7465408[/snapback]

Blir vel en løsning på det også. Bør kunne gå hvis f.eks. si at du har en viasat boks med conax cam, og du ikke vil ha en media highway mottaker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...