Gå til innhold

Skal kjøpe 20" LCD som takler 1600x1200 vente..?

loddebolten

Anbefalte innlegg

Er fanatisk BF2 spiller og har en 19" Hitachi CRT med suverent godt bilde i BF2.

Har fått lyst på noe større og mer lettvint og tester en HP vs19e som max klarer 1280X1024 og jeg ser fordeler som bedre kontrast mm. men den er ikke i nærheten av Hitachi i bildekvalitet.( den kjører 1600x1200 85hz).

Håper på kvalitetsøkning ved å velge en LCD som klarer 1600x1200 og 20" eller mer.Etterslepet er ikke bra heller på denne.Så til det konkrete spørsmål.Hvilken skjerm burde jeg velge..?Har kikket på denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318935 Har ca max 4000,- å bruke.Kan det lønne seg å vente litt..noen nye modeller og prisfall i vente .?Har sett 22 tommere som nærmer seg 4000,- men de klarer ikke 1600x1200 som er et MUST for meg.Takker for alle forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste 20" i 4:3 format har vel 1600x1200 oppløsning? 16:9 skjermene har som regel noe lavere oppløsning. Du får nok gode skjermer fra andrfe enn NEC også, men du vil få mer kvalitet for pengene om du velger en CRT. Kanskje greit å "slite" med Hitachi'n til det kommer SED skjermer som passer lommeboka?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Dell 20" med S-IPS panel som fungerer meget bra i feks BF2. Det viktigste når du går for en 20" skjerm er at resten av hw og spesielt skjermkortet takler 1600x1200. Du bør ha en maskin som fint klarer konstant 60 fps eller mer i 1600x1200, hvis ikke vil det bli "sirup/lagg". Jeg hold på å sende min i retur men heldighvis venta jeg til jeg fikk oppgradert skjermkortet og har ikke angret ett sekund etter det :)

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Fine innspill her..takker.! Har bra maskin heldigvis..AMD 4000+ 2GB Ram og 1900XT 512MB drar BF2 fint i 1600x1200 med aa og greier.Rett nydelig er det så det blir en sorgens dag å pensjonere CRT,en. :cry: Hvor lenge er det før SED skjermer kommmer.?Vet ingen ting om den typen.

Lenke til kommentar
Fine innspill her..takker.! Har bra maskin heldigvis..AMD 4000+ 2GB Ram og 1900XT 512MB drar BF2 fint i 1600x1200 med aa og greier.Rett nydelig er det så det blir en sorgens dag å pensjonere CRT,en.  :cry: Hvor lenge er det før SED skjermer kommmer.?Vet ingen ting om den typen.

7464370[/snapback]

Vanskelig å spå, men de vil nok være i salg til neste år. I løpet av 2008 vil de være i masseproduksjon. Spørs bare når prisen er nede på et fornuftig nivå.

Response Time: Less than 1ms

Contrast Ratio: 100,000:1

Viewing Angle: 180° in each direction (full hemisphere)

Power Consumption: Less than LCDs, highly efficient

SED is also expected to fully support all HDTV video modes (1080i, 720p, etc.)

Lenke til kommentar

Jeg går også og lurer på om jeg skal kjøpe meg en 20" LCD... må også ha 1600x1200, da hovedbruksområdet er å få inn 2x2 pokerbord uten overlapp. Kunne likevel tenkt meg å spille på den en gang i mellom, men har ikke så juicy rigg ellers så blir ikke så hard spilling. Pris helst rundt 4k. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
De fleste 20" i 4:3 format har vel 1600x1200 oppløsning? 16:9 skjermene har som regel noe lavere oppløsning. Du får nok gode skjermer fra andrfe enn NEC også, men du vil få mer kvalitet for pengene om du velger en CRT. Kanskje greit å "slite" med Hitachi'n til det kommer SED skjermer som passer lommeboka?

7464113[/snapback]

Kjøpte en 20" LCD-skjerm i fjor høst. Det var en NEC MultiSync 2080UX+. Dette er en skjerm jeg har vært ganske fornøyd med. Den ble testet her på hw.no for en stund siden, og den fikk strålende kritikker. Ser på TV, film og jeg spilte en del med den også. Det var ikke noe problem, annet enn at gamer-kortet jeg brukte på denne maskinen ikke hang med i svingene og kunne gi brukbar ytelse i 1600x1200, som er native oppløsning på den skjermen. Det er ingen tvil om at NEC er en av de beste produsentene på LCD.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv Sony SDM-S205F som var på ukens tilbud. Bildekvaliteten er utrolig bra, men sliter litt med etterslep. Er skikkelig i boksen om dagen, om jeg skal benytte meg av angreretten og gå for samsung'en. Har aldri vært mer usikker.

Lenke til kommentar
Jeg brøyt nettopp sammen og bestilte Samsungen etter å ha lest denne testen..

http://www.hardware.no/tester/skjerm/samsu...ster_204b/26679

Kan ikke bomme så veldig her..får holde til SED kommer.

7469804[/snapback]

Virker som en bra skjerm da.. og 3,5k er jo ganske overkommelig pris, mye for pengene...

7474424[/snapback]

Har den skjermen. Funker utmerket til BF2 og BF2142 :)

Lenke til kommentar

Dette blir spennende.. :dribble: ser ut til at de har fått pakka den i dag..håper på å være i full gang med testing før helga..jeg tror samsungen er best på etterslep og det er det mest avgjørende for meg..prøvde samsung 19"913v og den var grusom på etterslep i BF2..nå buker jeg en 19" HP.vs19e og synes den er bedre men ikke bra nok..Skal prøve å komme med en tilbakemelding på hvordan jeg opplever å bytte til 20 tommern..håper i første omgang å få en uten pixelfeil..:)..

Lenke til kommentar

Dette var litt nedtur..alt gikk greit til jeg skulle sette den opp til 1600x1200.Det funka ikke så jeg la inn medfølgende driver og da fikk jeg satt den opp men etter restart gikk den bare i svart når jeg logga inn windows.Bruker DVI koblinga.Noen som har peil på hva som kan være galt..? :cry:

Lenke til kommentar

Bumper denne tråden da det tydeligvis er flere som er i samme situasjon som meg. Benyttet meg av forrige ukes tilbud hos komplett, og bestilte Sony SDM-S205F for 2995kr. Dette er etter hva jeg har forstått en god skjerm som har bra oppløsning. Eneste aberet jeg kan se er vel at den har hele 16ms responstid, noe som er mindre heldig om skjermen skal brukes til spilling.

Nå blir det egentlig ikke så mye spilling på PC for min del, da jeg i hovedsak har brukt en laptop til surfing og kontorliknende aktiviteter.. Men har dog planer om å bygge en kraftigere stasjonær i nærmere fremtid, og da kan det hende at spilling blir mer aktuelt.

Problemet mitt nå er at jeg er veldig i tvil om jeg skal levere Sony-skjermen, og heller gå for Acer AL2216Ws 22" LCD Widescreen som Netshop nå selger for 3150kr. Acer-skjermen har bedre responstid, og er 22" som i seg selv sikkert er litt moro... Hva ville dere valgt?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Den får delte kritikker, men om du bestemmer deg for å bytte, vil vi mer enn gjerne høre din vurdering i etterkant.

Her er et par vurderinger, desverre tyske...

:( "TN-Panel auf 22" - unzumutbar"

Er ist zwar schön groß, aber mit dem verbauten TN-Panel ist die Blickwinkelabhängigkeit sehr deutlich.

Man braucht den Kopft nur minimal hin/her oder hoch/runter zu bewegen und die farben ändern sich.

Bzw. sieht man schon einen farbverlauf von der Mitte des Bildschirms zu den Rändern.

Zocken kann ICH damit auch nicht gescheit. Mag an der Texturunschärfe liegen, die mich aber schon stört. Mit 75Hz Refresh und V_snyc an könnte man, wenn man nicht so empfindlich ist wie ich, sicher auch halbwegs zocken. Ohne V_Sync ist der tearing effekt für mich sehr deutlich zu sehen. Ist aber bestimmt bei jedem TFT so.

werde den TFT wieder zurückgeben und dann erstmal warten oder evtl den VX2025wm mal probieren.

dSaster

14.08.2006, 08:51 Uhr

:( "Absoluter Flopp" (1 Antwort)

Hab heute dieses vermeintliche Schnäppchen bekommen. Leider ist dieser Monitor ein einziger Reinfall. Entgegen der (ehemaligen) Produkt-Überschrift bei Geizhals ist dies ein reiner Analog-Monitor. ER HAT KEINEN DVI ANSCHLUSS! NUR ANALOG VGA!

Ok, bei diesem Preis wäre das noch akzeptabel, ABER

- der Monitor flimmert (ganz übel bei dunkleren Bildschirminhalten, dann pulsieren die Farben sogar. So eine Art Stroboskop-Effekt)

- der Monitor gibt ein hochfrequentes Surren von sich

Wirklich sehr schade, da eigentlich die Größe super ist und er auch keine Pixelfehler hat. Aber dieses flimmerne Bild geht einem nach kürzester Zeit im warsten Sinne auf die (Seh-)Nerven. Ich werde ihn wohl zurück schicken und somit 30¤ Cyberport-Versandgebühren als Lehrgeld verbuchen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...