haarod Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg tenkte det kunne være interresant med en liten poll over hvem folket mener er den feteste vokalisten. Jeg skrev "uten growl", og det er fordi det er noe helt annet enn vanlig synging, men dere kan godt nominere metallvokalister hvis de er flinke til "ren" synging. Dette er en nominasjonstråden, og hvis det blir nominert veldig mange så får det bli to poller, og en finale (evt. semifinale). Obs!: Prøv å unngå å nominere de samme vokalistene. KUN én nominasjon per medlem Jeg starter med: Justin Hawkins - tidligere The Darkness Bruce Springsteen Bruce Dickinson - Iron Maiden Matthew Bellamy - Muse Olaf Hayer - Luca Turilli James Hetfield - Metallica Bono (Paul David Hewson) - U2 Bon Scott - AC/DC Kristoffer Rygg - Ulver, Arcturus, Borknagar, Head Control System Mathias Blad - Falconer Michael Åkerfeldt - Opeth Ville Valo - HIM David Bowie David Eugene Edwards - 16 Horsepower, Woven Hand Freddie Mercury, Queen Maynard James Keegan - Tool, A Perfect Circle Rob Halford Tom Waits Serj Tankian - SOAD Daniel Gildenlöw - Pain Of Salvation Philip Labonte - All That Remains Whiplasher Bernadotte - Deathstar Philip Anselmo - Pantera Chris Cornell - Soundgarden, Audioslave Josh Groban Jeff Buckley Kim Ljung, Seigmenn Jussi Björling Mike Scalzi - The Lord Weird Paul McCartney Nate Dogg Steven Patrick Morrissey - The Smiths Kurt Cobain - Nirvana Glenn Danzig - The Misfits, Danzig, Saimhain Ian Gillan - Deep Purple Brandon Flowers - The Killers Corey Taylor - Stone Sour, Slipknot Blackie Lawless - W.A.S.P. Simen Hestnæs - Arcurus, Borknagar, Dimmu Borgir Jørn Lande - Jorn, Ark, Masterplan David Byrne - Talking Heads Hamilton Leithauser - The Walkmen Anders Friden - In Flames Brian Molko - Placebo Kyo - Dir en Grey Mike Patton Tony Kako - Sonata Arctica Thom Yorke - Radiohead Marvin Gaye Sivert Høyem - Madrugada Jahn Teigen Garm - Arcuturus Mike Patton Cedric Bixler-Zavala - The Mars Volta Jon Oliva - Savatage, Jon Oliva's pain. Regina Spektor Andrew Stockdale - Wolfmother Joacim Cans - Hammerfall Luciano Pavarotti Roy Khan - Kamelot Jonas Renkse - Katatonia Billy Corgan - The Smashing Pumpkins Greg Lake - Emerson, Lake & Palmer, King Crimson Eddie Vedder - Pearl Jam Dio - Black Sabbath, Dio Israel Kamakawiwo'ole Venter til kl 20:30 før jeg stenger fristen. Må si at det har vært en del rare forslag her som egentlig ikke burde vært under fete stemmer, men kanskje heller under vakre, men alt er subjektivt. FRIST: St Lucia-dagen Endret 13. desember 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bruce Springsteen fortjener vel en plass syns jeg.han mestrer jo det meste.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bruce Dickinson - Iron Maiden Best. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Matthew Bellamy - Muse For vel en del klager på denne. Lenke til kommentar
Xolan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Luca Turilli - Luca Turilli, Luca Turilli's Dreamquest, samt gitar i Rhapsody (Of Fire). Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 James Hetfield (Metallica) Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Paul David Hewson. Bedre kjent som Bono. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bon Scott - AC/DC (til han døde, 1980 var et brutalt år) Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 For å støtte hip hopen nominerer jeg Nate Dogg. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Kristoffer Rygg fra Ulver, Arcturus, Borknagar, Head Control System osv Lenke til kommentar
intheass Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Mathias Blad (Falconer) Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Mikael Åkerfeldt (Opeth) Hør plata 'Damnation'. Sier egentlig alt Lenke til kommentar
intheass Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Du mener Åkerfeldt har fet clean vokal? Pen ja, fet nei! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Noen forslag: Rob Halford - Ultimate metalvokalisten. Fra growling til fløyelsmyk synging til skrik som faktisk ingen andre vokalister greier(Nei, andre vokalister skriker ikke slik. De bruker forsterket falsett, Halford bruker sin hele og fulle stemme). Totalt ute av kontroll live, men det er noe av morroa. Bytter mellom utallige måter å bruke stemmen i hver eneste sang. Blitt mer brutal med årene, og treffer ikke de høyeste tonene med vanlig sang lenger, men skrikene er ennå bedre enn noen andre i bransjen og midtonene er bedre enn noensinne(I Sinatra klasse). Tom Waits - Ikke bare en av de mest særegne stemmene, men også en av de aller beste. Kan treffe like mange oktaver som Halford, men alltid med sin distinkte heshet. Lager ufattelig mange morsomme lyder, og bruker stemmen på et utall måter. Har også bare blitt mer Mike Patton - Kongen over rare lyder. Finnes få ting den mannen ikke kan gjøre med stemmen sin. Utrolig bra crooner også, men litt nasal synging trekker ned noenganger. Willie Nelson - Sannsynligvis den mest misforståtte vokalisten noensinne. Nei, han synger ikke nasalt. Han bruker pusteteknikker fra Yoga som gjør at han, i motsettning til nesten alle andre vokalister, synger på samme kraftige volum på de laveste så vel som de høyeste tonene. Utviklet absolutt gehør som liten unge, var den perfekte smørsangeren på 50tallet, men inspirert av jazzen begynte han å eksperimentere med å kaste stemmen sin så langt vekk fra tonen og rytmen han kunne uten at sangen blir atonal eller urytmisk, noe som resulterte i den stemmen man kjenner i dag. Noen ganger feiler han, men når har treffer ordentlig er det magisk. Få andre tørr en gang prøve. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg bør kanskje si hva jeg legger i "feteste": Det er ikke nødvendigvis den som synger renest og best teknisk, men den som har den mest særegne og "feteste" stemmen man burde nominere. Hvem nominerer du Niskivara? Eller skal jeg bare velge en? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ta Rob, han må med uansett. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg bør kanskje si hva jeg legger i "feteste": Det er ikke nødvendigvis den som synger renest og best teknisk, men den som har den mest særegne og "feteste" stemmen man burde nominere. Hvem nominerer du Niskivara? Eller skal jeg bare velge en? 7463960[/snapback] Alle på den listen MÅ med, ellers streiker jeg i protest. Men hvis jeg bare kan nominere en så må det bli Halford. Ingen andre vokalister treffer meg så midt i hjertet som ham. Fra de snilleste til de slemmeste tonene. (PS! Ingen av vokalistene der var nominert for teknikken, siden Willie Nelson er den eneste virkelig tekniske vokalisten der. De andre tre er selvlærte og gjør masse av "feil", men det er det som gjør stemmene deres så fantastiske). Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Maynard James Keegan - Vokalist i Tool og A Perfect Circle, veldig flott stemme som han brukar nydeleg i dei to nevnte band. Lenke til kommentar
FollowTheReaper Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Philip Labonte - All That Remains Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg