Ghostrider Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Naar jeg forsoeker aa innstallere RH v.8.0 paa maskinen min, henger maskinen seg i det installasjonsprogrammer gaar over i grafisk modus. ( Rett etter verifisering av media, hvilket er godkjent) Jeg har et Asus A7N266-VM hovedkort, Athlon XP 1600 CPU og 256MB DDR minne. Maskinen er ikke overklokket, og jeg benytter med av onboard skjermkort/lydkort (nForce-chipset). Er det noen som har opplevd lignende problemer, eller vet hvorfor eller hvordan man kommer seg rundt problemet? Takknemlig for svar :smile: Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 jeg vet ikke, men du kan jo prøve deg med tekstbasert innstallering Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Dette høres merkeligt ut. Har aldri hatt problemer ved innstallering av redhat 8.0. Dette er en meget fin versjon. Hvordan driver bruker du til skjermkorte ditt? Testet med alle driverne som ligger i /etc/modules ? Hvordan skjermkort har du? Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Maskinen henger i det det starter Anaconda, rett etter at den har probet skjermkortet. Og det identifiserer den korrekt. Det er onboard GeForce 2MX. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 høres veldigt rart ut. Er ikke cden som det er noe galt med? testet på en annen maskin og sett om det gikk? Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Jada, CD'ene er verifisert, og jeg har brukt de til å innstallere Red Hat på andre maskiner, uten problemer. Jeg har disablet alt som er av shadow i BIOS, og maskinen er ikke overklokket. Tror jeg skal forsøke med Red Hat v.7.3 og se om det går.... Lenke til kommentar
arejohan Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Det er sansynlegvis skjerkortet som er problemet. Satte i et gammelt matrox-kort. Da funke det. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har du noe ISDN kort i maskinen? Hadde samme problemet selv engang. Maskinene hengte seg når jeg prøvde å installere Win2000 og Redhat(7.0?) Satte ISDN kortet i en annen slot og det funka som f..... Lenke til kommentar
pumpy Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg hadde akkurat samme problemet som du med RH 8.0. Når installasjonen gikk over til grafisk mode låste maskinen seg fullstendig. Jeg løste problemet med å sette inn et gammelt S3-Trio Pci kort før jeg installerte. Men jeg sliter litt med å få driverene til Geforce kortet til å fungere nå. Tror jeg går tilbake til Mandrake igjen..det funka uten problemer i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå