Gå til innhold

HP ze2247 blir veldig varm


semirat

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en HP ze2247 som er ca et år gammel. Mener den har en AMD turion ML28 1,6Ghz Prosessor, 1024MB RAM, kjører XP Home på den.

 

Har hatt problem med at den blir veldig varm i det siste, nå tvangskjører jeg den på 800Mhz, og ga ligger temperaturen på ca 41 grader. når jeg kjører den på 1,6Ghz ligger temeraturen alltid over 50 grader, ca 54 ved vanlig surfing. I ekstreme tilfeller er den oppe i over 70 grader.

 

Er dette normalt eller er makinen min helt på bærtur? Tidliger har viften sjelden gått med mindre jeg har holdt på med tunge programmer.

 

Noen tips?

 

og ellers, finnes det noen tircks for å få mer utav grafikken på denne maskinen? (ATI mobility radeom 200M) har siste driver instalert.

 

Håper på svar

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tempen din er normal til og ha den prosessoren, og skjermkortet er det lite å gjøre noe med.

7462790[/snapback]

 

Ok, takk for svar.

regerer bare på at viften går så jævlig mye mer en den har gjort tidligere.

7462818[/snapback]

 

At viften går oftere nå enn før, tyder på at det begynner å bygge seg opp støv i maskinen.

Lenke til kommentar
takk. blir å finne frem skrujernet og støvsugeren da.

 

 

At viften går oftere nå enn før, tyder på at det begynner å bygge seg  opp støv i maskinen.

7462933[/snapback]

7465830[/snapback]

 

Dette er et automatisk svar da de fleste ikke vet om noe annen måte å løse dette problemet på....

 

For meg så er det høyst usannsynelig at maskinen din har blitt full av støv på et år "under normal bruk" ....

 

Skal du likevel gjøre den ren for støv så kjøp trykkluft på boks og blås "ikke skru den opp og bruk støvesuger"

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
og ellers, finnes det noen tircks for å få mer utav grafikken på denne maskinen? (ATI mobility radeom 200M) har siste driver instalert.

7462613[/snapback]

 

Når det kommer til dette, så er det eneste du kan gjøre er å lete etter tweaks til det spillet du skal spille på internetten. Da man ikke skal klokke skjermkort på laptoper. Det finnes veldig ofte tweaks til spill som kan gi mye bedre ytelse. Sitter selv på en Athlon 2500+ med Radeon 9600 pro, så har blitt vant til å lete etter sånn selv ;)

Endret av Mow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...