Gå til innhold

Virus problem, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Har fått et virus som jeg ikke veit hvordan man kan fjerne, er ikke helt sikker på hva det heter heller utenom at det står Back Door Trojan...

Med en gang jeg har slått på pc'en så kommer det opp nede ved klokka, et ! tegn som blinker, også står det følgende:

Critcal System Errors!

System detected virus activities. They may cause critical system failure.

og det som er litt sprøtt er at Norton ikke reagerer på dette viruset, og jeg har også prøvd AVG men den finner heller ikke no.

jeg har prøvd å sette pc'en tilbake i tid, men, viruset er fortsatt der

eneste løsning jeg har er å formatere pc'en, men vil ikke gjøre det hvis jeg får tilbakemeldinger som kan hjelpe ;)

Endret av kfc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men, det viser seg at det ikke er bare et virus, nå kom det opp nede ved klokka enda et ! der det står følgende:

System Alret: Malware threats

Your computer is infected with a back door trojan that allows

the remote attacker to perform various malicious actions.

PS: ikke min pc det er snakk om :p

Lenke til kommentar

Det er neppe virus du har fått, men sannsynligvis spyware. Hvis du klikker - dvs gjør som du blir bedt om i vinduet som popper opp - får du trolig virus. Det enkleste, dersom spywareprogrammene ikke virker, er å ta en systemgjenopretting til en dato før du merket problemet.

Lenke til kommentar

Prøv Spyware Doctor , den har hjulpet meg når jeg har blitt plaget med malware\trojanere, den klarte å fjerne problemer som Adaware\spyboot ikke klarte å fjerne. Programmet har fått veldig god kritikk\omtale, anbefales. du finner det på http://www.pctools.com/ og www.download.com Håper det kan hjelpe deg...

Endret av OJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...