milburn Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Dere som nylig har bestilt fra utlandet; Hvor lang tid tok det fra bestillingstidspunkt til pakken ankom postkontoret deres? Jeg begynner å bli lei av å vente nå. Har gått to uker, og pakken ligger enda i tollen. (Har fått bekreftet fra avsender at kvittering på pris osv. ligger i pakken) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Fikk akkurat en mobil fra England, og 11 dager etter at han sendte den fra england, så fikk jeg et brev hvor de spørte etter kvitering. Jeg sendte tilbake brevet med kontoutskrift på overføringen, og først 8 dager etter det igjen mottok jeg pakke. Hele sendingen tok 19 dager fra han sendte den, selv om den brukte to dager til Norge. GG Posten/Tollen. Jeg ringte både til Posten, og til tollen flere ganger, og de er høflig og vennlig innstilte, men de greide ikke finne pakken på noen måte selv om jeg hadde sendingsnummeret. (Så skal de ha penger av meg i tillegg.) Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Pakka mi lå vel ca 1 uke i tollen, så ting tar tid. Samtidig skal de ha 150,- i gebyr for å somle så mye. Skulle vært lover mot slikt. Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Brukte DHL 2 ganger og UPC 1 gang, ene pakka MED DHL havnet i tollen og lå der i 17 dager, måtte betale gebyr på 150,- (skjermkort) de andre kom etter ca. 4-5 dager fra canada (harddisk og RAM). Har ikke opplevd å betale mva enda, litt rart egentlig... :smile: Er det noe verdi som bestemmer på når man betaler mva. Skjermkortet var på 89$ Harddisk kostet 115$ og RAM kostet 289$ -BUFF Lenke til kommentar
tokov Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har opplevd alt fra 1 uke til 2 mnd leveringstid på ting og tang jeg har bestillt fra USA, og de gangene det har gått tregt (over 1-2 uker) er det alltid etter at pakka har kommet til Norge den er blitt "rota" bort og blitt forsinka.... Pakkene jeg har fått inn blir alltid merka med gave og verdi under 50$, aldri noe problemer med at jeg må betale moms toll osv (dette er fra privatpersoner) står en sånn fin gul lapp på pakka som det står "tollfritt" på Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Leveringstid varierer jo enormt med hva, hvordan og hvor du bestiller. Selv har jeg opplevd alt fra 3 dager til 25-30 dagers vanlig postgang. Gjennomsnittet ligger vel på 10 dager. Forsinkelser kommer som regel av at avsender ikke har sendt pakken... Forsinkelser i tollen har jeg aldri opplevd. Hører ofte om dette, men felles for historiene jeg har hørt, er at de alle berører folk i Oslo-området. Selv bor jeg i Nord-Norge og har aldri opplevd lengere en 1 dagers behandlingstid. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg snakket med en hos tollen angående pakken i id:1, og han sa: "alle i utlandet skal være så smarte å få pakkene til Norge før jul, så vi får inn masse pakker i november, og nesten ingen i desember." Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Kjøpte akkurat 1 mini tastatur + mini trackball fra UK, tok 6 dager. Syntes det var raskt jeg... Lenke til kommentar
warlord Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Kjøpte 256Mb DDR-ramm tok 11 dager med psdata. Lang tid til å ligge i Norge. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 12:31, skrev milburn:Hvor lang tid tok det fra bestillingstidspunkt til pakken ankom postkontoret deres? LOTR:FOTR Ext.Ed fra Kanada, sendetid 6 dager. Hvor bor du? I Oslo går fortollingsbehandling tregt, har jeg hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå