Sargent Fire Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Heisann, jeg har et lite problem med et vindu som hopper opp hele tiden. Det er nylig installert windows xp på laptoppen, og er ikke min vanlige bruksmaskin. "poppup-en" lyder som følger: "Messenger Service" STOP! WINDOWS REQUIRES IMMEDIATE ATTENTION. Windows has found 55 Critical System Errors. To fix the errors please do the following: 1. Download Registry Update from: www.helpfixpc.com (denne nettadressen varierer fra hver poppup). 2. Install Registry Update 3. Run Registry Update 4. Reboot your computer FAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO SYSTEM FAILURE Personlig finner jeg denne meldingen ikke saklig, men jeg har fortsatt et problem. Den popper opp hele tida! Jeg har fjernet addware/spyware, men den vil tydligvis ikke fjerne denne... Hjelp Takk for eventuelle svar. (ps. det poppet opp en 6stk mens jeg skrev dette) Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hehehe Du blir spammet Det er noe som heter "Messenger Spam". Trikset er å IKKE gjøre som de sier. Du har en windows service (tjeneste) som heter "Messenger", denne tjenesten lytter på en port etter meldinger. Dersom det kommer noen så sender den en Popup med innholdet i meldingene. Her er innholdet spam. Du trenger normalt sett ikke denne tjenesten, jeg har slått den av. Her er hva du bør gjøre : 1. Gå til : Innstillinger->Kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester 2. Finn tjenesten "Messenger". 3. Høyreklikk på "Messenger", velg egenskaper. 4. Trykk på "STOP", og velg oppstartstype "Deaktivert". Når dette er gjort vil du aldri mer se de dumme meldingene. En annen ting som jeg kan informere deg om er at du kjører uten en firewall, eller har ett hull i firewall'en din. Dersom du hadde hatt en firewall, eller den hadde fungert slik som den skal, så hadde du aldri fått disse meldingene. Jeg anbefaler ALLE å bruke en firewall, enten hardware eller en personal firewall. Selv bruker jeg : Kerio Personal Firewall Denne er gratis og jeg syns den fungerer veldig bra. Et annet alternativ som mange sverger til er ZoneAlarm. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå