Rinox Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei! Er det noen som kan si meg hvordan jeg skal få utfyllingsskjemaet med hovedinnholdet under de andre utfyllingsspaltene? Tusen takk Her er koden: <?php /* Scriptet starter med "<?php", foran det skal du legge alt som HTML dokumenter starter med tom. "<body>" */ // Ikke endre på noe annet enn det du har fått beskjed om i dette scriptet! if ($_POST["mottat"] == "") { echo "<form action=\"";echo $_SERVER["PHP_SELF"];echo "\" method=\"post\">"; echo "<p><b>Din epostadresse:</b> <input type=\"text\" name=\"epost\" size=\"50\" maxlength=\"60\" value=\"\"></p>"; echo "<p><b>Ditt navn:</b> <input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"50\" maxlength=\"60\" value=\"\"></p>"; echo "<p><b>Emne:</b> <input type=\"text\" name=\"emne\" size=\"50\" maxlength=\"60\" value=\"\"></p>"; echo "<input type=\"hidden\" name=\"mottat\" value=\"fkjad936\">"; echo "<table border=\"0\" width=\"35%\"> <tr> <td width=\"150\"><b>Din melding:</b></td> <td rowspan=\"2\"><textarea cols=\"37\" name=\"melding\" rows=\"8\"></textarea></td> </tr> <tr> <td width=\"74\" height=\"111\"> </td> </tr> </table>"; echo "<p><input type=\"submit\" name=\"send\" value=\"Send email!\"> <input type=\"reset\" name=\"angre\" value=\"Angre\"></p></form><br>"; echo "<!-- Kontaktskjemaet er lagd av Stig M. Halvorsen -->"; echo "<span style=\"font-size: 10px; color: 000000; font-family: Verdana, Times New Roman, sans-serif;\">Lagd av <a href=\"http://www.sveiva.com/stig\" target=\"_blank\">Stig Network</a></span>"; } else { if ($_POST["epost"] == "") { echo "<span style=\"font-size: 14; color: #FF0000; font-family: Times New Roman, Verdana, Arial, Wonton, sans-serif;\">Du glemte å skrive inn din epostadresse!</span>"; } if ($_POST["navn"] == "") { echo "<span style=\"font-size: 14; color: #FF0000; font-family: Times New Roman, Verdana, Arial, Wonton, sans-serif;\">Du glemte å skrive inn ditt navn!</span>"; } if ($_POST["melding"] == "") { echo "<span style=\"font-size: 14; color: #FF0000; font-family: Times New Roman, Verdana, Arial, Wonton, sans-serif;\">Du glemte å skrive inn din melding!</span>"; } else { // Bytt ut "[email protected]" med din epostadresse! $mottaker = "[email protected]"; // Ikke forandre på dette: $sender = $_POST["epost"]; $navnet = $_POST["navn"]; $meld = $_POST["melding"]; $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $meldingen = "$meld <br><br> Meldingen er sendt av <b>$navnet</b>, som har/hadde IP-adressen <b>$ip</b>"; if ($_POST["emne"] == "") { $emnet = "Melding uten navn"; } else { $emnet = $_POST["emne"]; } mail ($mottaker, $emnet, $meldingen, "From: {$sender}\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n"); echo "<span style=\"font-size: 14; color: #0000FF; font-family: Times New Roman, Verdana, Arial, Wonton, sans-serif;\">Din melding ble sendt suksessfullt!</span><br>"; echo "<!-- Kontaktskjemaet er lagd av Stig M. Halvorsen -->"; echo "<span style=\"font-size: 10px; color: 000000; font-family: Verdana, Times New Roman, sans-serif;\">Lagd av <a href=\"http://www.sveiva.com/stig\" target=\"_blank\">Stig Network</a></span>"; } } /* Scriptet slutter med "?>" symbolet. Ikke ta bort dette, men du skal legge "</body>" og "</html>" tagen etter det! */ ?> Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Du må nok lære deg HTML og CSS. Begynn på htmldog og på Webdesign-forumet her. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Ehh... Jeg kan HTML og CSS. Hvis du søker på brukernavnet mitt ser du at jeg har mange poster i den delen av forumet. Jeg bare spurte her fordi jeg ikke pleier å benytte meg av tables... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Men tables hører jo ikke hjemme i PHP-forumet, men i HTML-forumet. Dessuten bør du bare legge om fra tables til det riktige. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Never mind. Fikset det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå