Gå til innhold

Cashewnøttesmør, hva faen?

J@cob

Anbefalte innlegg

Ja, en veninna av meg kommer fra en familie som er med i Jehovas vite = Inge presanger til jul. Jeg var så smart at jeg klarte å glemme dette og spørre henne hva hun vill ha til jul.

Svaret ble "Cashewnøttesmør, eller krølltang". Siden krølltang etter min mening blir litt for materialistisk (og kansje dyrt :innocent:) Bestemte jeg meg for at smøret må være tingen.

Problem: Finnes cashewnøttesmør? Eller må jeg da lage dette selv? Ikke at det blir noe problem, alt overtalt en venn til å hjelpe meg. Men hvordan i helvete lager man det? Knuser x antall kg med nøtter? :p

Hjelp meg i julens gode navn & ånd :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Cashew nuts are a common ingredient in Asian cooking. They can also be ground into a spread called cashew butter similar to peanut butter. Cashews have a very high oil content, and they are used in some other nut butters to add extra oil. In an off-the-shelf package of cashews found in the United States, a 30-gram serving contained 180 calories (750 kilojoules), 70% of which was fat.

Hentet fra wiki. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hmm, ligger en mega sjappe noen mil her i fra, men er vell kansje litt mer sjarm når det er hjemmelaget? Tror jeg går for det.

7463475[/snapback]

Støttes, og gjerne i et "hjemmelagd" glass, dette hvis du ønsker å ende opp med å få sniffe litt på trusekanten :D

Lenke til kommentar
Hmm, ligger en mega sjappe noen mil her i fra, men er vell kansje litt mer sjarm når det er hjemmelaget? Tror jeg går for det.

7463475[/snapback]

Støttes, og gjerne i et "hjemmelagd" glass, dette hvis du ønsker å ende opp med å få sniffe litt på trusekanten :D

7463547[/snapback]

Er vell ingen hemelighet, at det kansje ligger noen slike ønsker bak det hele :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...