J@cob Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Ja, en veninna av meg kommer fra en familie som er med i Jehovas vite = Inge presanger til jul. Jeg var så smart at jeg klarte å glemme dette og spørre henne hva hun vill ha til jul. Svaret ble "Cashewnøttesmør, eller krølltang". Siden krølltang etter min mening blir litt for materialistisk (og kansje dyrt ) Bestemte jeg meg for at smøret må være tingen. Problem: Finnes cashewnøttesmør? Eller må jeg da lage dette selv? Ikke at det blir noe problem, alt overtalt en venn til å hjelpe meg. Men hvordan i helvete lager man det? Knuser x antall kg med nøtter? Hjelp meg i julens gode navn & ånd Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Cashew nuts are a common ingredient in Asian cooking. They can also be ground into a spread called cashew butter similar to peanut butter. Cashews have a very high oil content, and they are used in some other nut butters to add extra oil. In an off-the-shelf package of cashews found in the United States, a 30-gram serving contained 180 calories (750 kilojoules), 70% of which was fat. Hentet fra wiki. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Etter å ha googlet litt, ser det ut som noe de har i helsekostbutikker. Lykke til. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg kjøpte dette på safari for noen uker siden. Smaker ganske likt som peanøttsmør, ganske godt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Oppskrift og fremgangsmåte for peanøttsmør Kan jo titte på denne, og bare bytte ut peanøtter med cashew. Lykke til Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Takker for hjelpen! Blir nok en fin presang til henne dette. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 De selger forøvrig også Mills Cashewnøttsmør på Coop Mega, sammen med blant annet hasselnøttsmør. Så det nettopp nå når jeg handlet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hmm, ligger en mega sjappe noen mil her i fra, men er vell kansje litt mer sjarm når det er hjemmelaget? Tror jeg går for det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hmm, ligger en mega sjappe noen mil her i fra, men er vell kansje litt mer sjarm når det er hjemmelaget? Tror jeg går for det. 7463475[/snapback] Støttes, og gjerne i et "hjemmelagd" glass, dette hvis du ønsker å ende opp med å få sniffe litt på trusekanten Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Hmm, ligger en mega sjappe noen mil her i fra, men er vell kansje litt mer sjarm når det er hjemmelaget? Tror jeg går for det. 7463475[/snapback] Støttes, og gjerne i et "hjemmelagd" glass, dette hvis du ønsker å ende opp med å få sniffe litt på trusekanten 7463547[/snapback] Er vell ingen hemelighet, at det kansje ligger noen slike ønsker bak det hele Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 De selger forøvrig også Mills Cashewnøttsmør på Coop Mega, sammen med blant annet hasselnøttsmør. Så det nettopp nå når jeg handlet. 7463236[/snapback] Stemmer det, men det smaker jo mistenkelig likt peanøttsmør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå