reor Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Heisan! Jeg har problemer med extern harddisk om denne kan gå på FAT 32 eller om jeg må skaffe meg enda en extern for NTFS. Problemstillingen er flg.: Jeg har en stasjonær PC med win 98sec installert og som går på FAT 32. Denne PCen har ingen mulighet for NTFS før etter oppgradering til Vista til sommeren. I tillegg har jeg 2 latopper som har win wp home og prof og begge hadde FAT 32. Det som er problemet nu er at jeg har hatt den ene latopen på verksted og der tok de like godt å skiftet til NTFS uten noe ønske fra meg. Jeg oppfatter det mer som sabotasje. Nu har jeg hatt min externe harddisk som backup mellom PC og latopper og det jeg lurer på er om jeg ikke må skaffe meg en ny extern harddisk for å kunne ta baxkup på latopen som ble sabortert til NTFS? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det er ingenting som tilsier at alle diskene dine må være FAT32. Det er som regel en fordel å bruke NTFS der du kan. For å si det på en annen måte - det er ingen problemer med å ta backup av en NTFS disk til en FAT32 disk. Lenke til kommentar
reor Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Takker for svaret. Tydelig at det da må være noe annet feil her for jeg får ikke tatt backup fra en NTFS disk til en FAT 32 disk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hva slags type backup? Hvilket program? Et typisk problem med FAT32 er at man ikke kan lagre filer over 4GB. Lenke til kommentar
reor Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Feil funnet! En eller anne feil på extern HD. Med ny HD var overføring uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå